نمازی: در 5 هفته نشان‌دادیم مدعی قهرمانی هستیم

نمازی: در 5 هفته نشان‌دادیم مدعی قهرمانی هستیم

به گزارش "ورزش سه"،  امید نمازی سرمربی تیم فوتبال ذوب آهن این روزها بیشتر از همیشه با فوتبال ایران خو گرفته است. او پنج هفته ای می شود که روی نیمکت ذوبی ها نشسته است و به هدایت تیمش در لیگ برتر ایران می پردازد. با نمازی درباره شرایط فعلی ذوب آهن درباره شرایط این تیم و اوضاع فوتبال ایران به صحبت پرداختیم.


او درباره شرایط فعلی تیمش با توجه به پیروزی در بازی هفته اخیر گفت: در حال حاضر کار زیاد داریم اما در آینده ای نزدیک ان شاالله به صدر هم خواهیم رسید. البته ما از آن چیزی که می خواهیم هم خیلی دور نیستیم ولی با جدایی تبریزی و مصدومیت حبیب زاده که خیلی خوب برای ما کار می کرد و روی او حساب کرده بودیم مشکل کمبود بازیکن در این دو پست به وجود آمده که با صحبت هایی که با باشگاه انجام شده قرار است تا رسیدن حبیب زاده یک بازیکن به تیم اضافه شود.


سرمربی ذوبی ها درباره مدعی بودن این تیم ادامه داد: فکر می کنم صحبت از مدعی بودن ذوب آهن به نمایشی که در این 5 هفته داشتیم برمی گردد؛ ما در هر بازی تیم سرتر زمین بودیم حالا یکی، دو تا از نتیجه ها برعکس روند بازی رقم خورده و ما نتوانستیم امتیازات را کسب کنیم. اما شیوه و سبک بازیمان به گونه ای است که همه می گویند ذوب آهن فوتبال خوبی بازی می کند و این باعث افتخار است. البته تنها بازی خوب انجام دادن نتیجه نمی آورد و باید تیم در آیتم های امتیاز آور نیز خوب باشد. ما باید در ضربات ایستگاهی، در دفاع کردن، استفاده از موقعیت ها و ... بهتر باشیم و مطمئنا تلاش مان را می کنیم تا روز به روز بهتر شویم.


در این میان او پیروزی تیم در مقابل ماشین سازی را به باخت در دربی ربط داد و در این باره گفت: به نظرم در بازی با سپاهان حق مان حداقل کسب یک امتیاز بود، کل بازی تحت کنترل ما بود و حتی وقتی ما ده نفره شدیم باز به آنها فشار آوردیم و فکر نمی کنم آنطور که ما این تیم را اذیت کردیم هیچ تیم دیگری روی این تیم فشار وارد کرده باشد. بعد از شکست مقابل سپاهان همه تیم یکدل شدیم تا در دو بازی بعدی پیروز باشیم و امتیازات این دو مسابقه را به دست بیاوریم که اگر 6 امتیازش باشد که چه بهتر؛ در بازی با ماشین سازی همین همدلی ما را به 3 امتیاز اول رساند. دیداری که در نیمه اول آن با اشتباهی که مرتکب شدیم یک گل به حریف تقدیم کردیم اگرچه باز هم بهترین نمایش را بازیکنانمان داشتند. بعد از آن بچه ها با فشاری چند برابر توانستند نتیجه را تغییر دهند و بازی با  2گل پیروز شوند.


نمازی درباره قول و قرار بازیکنان پس از شکست در دربی مبنی بر کسب 6 امتیاز دو بازی پس از آن گفت: این یک ذهنیت است و من وقتی خوشحال می شوم که قبل از هر بازی این تفکر وجود داشته باشد. اکنون حس می کنم بچه های ما به جایی رسیدند که فکر می کنند ما هر بازی که جلو می رویم می توانیم سه امتیاز آن را چه در خانه و چه در بیرون از خانه به دست بیاوریم. این ذهنیت باعث می شود تا از خودمان توقع بهترین کارایی را داشته باشیم تا مقابل هر حریف یک برد کسب کنیم. این خیلی می تواند به ما کمک کند در واقع استعدادش را داریم منتها باید تلاشمان بیشتر شود، در زمین هوشیارتر بازی کنیم و اشتباهاتمان را به حداقل برسانیم. به نظرم ذهنیت کسب 3 امتیاز باید در هر بازی وجود داشته باشد.


ذوب آهن در 3 بازی گذشته اش با اخراج بازیکنانش دچار مشکل شد اما سرمربی تیم هیچ گلایه از قضاوت داوران نداشت و در این باره گفت: عادت ندارم اگر تیمم نتیجه نگرفت اولین کاری که کنم این باشد که انگشتم را به سمت داوری ببرم. اول انگشت را به سمت خودمان می گیرم تا ببینم مشکلاتمان در زمین چه بود و چطور می توانستیم بهتر باشیم و دیگر آن اشتباهاتی که داشتیم را در آینده نداشته باشیم. بالاخره این هم یک نوع تفکر است که اگر بازیکنان هم بتوانند به این موضوع فکر کنند و تلاششان را بیشتر کنند که هر روز هم دارند این کار را انجام می دهند مطمئنا به جایی خواهیم رسید که دیگر اشتباهات داوری هم باعث از دست دادن امتیازات ما نخواهد شد.


وی در رابطه با عصبانیتش کنار زمین در تقابل با سپاهان هم گفت: در بازی با سپاهان در 3 دقیقه 2 گل دریافت کردیم که تنها علتش عدم تمرکز بچه ها بود و بیشترعصبانیت من به خاطر بازی بازیکنان مان بود. حالا یکسری اشتباهات داوری هم ممکن است در زمین رخ دهد و من در کنار زمین باید حق تیمم را بگیرم. اما بعد از بازی به هیچ وجه درباره داوری صحبت نمی کنم و معتقدم داوران هم مثل بازیکنان اشتباهاتی در کارشان هست و این طبیعی است.

نمازی درباره حریف هفته آینده و محرومیت سرمربی این تیم از حضور روی نیمکت گفت: نبود یک مربی روی نیمکت می تواند تاثیر منفی برای تیمش داشته باشد. اگرچه من می گویم بیشترین کار یک مربی به تمرینات یک هفته ای که با تیمش کار می کند برمی گردد نه نشستن روی نیمکت. برای اینکه او بتواند دستوراتش را به بازیکنان در زمین یادآورشود از دستیارانش می تواند استفاده کند. بعد هم من فکر می کنم پدیده خیلی زود به بلوغ آمادگی رسیده و به نظرم نبود آقای گل محمدی خیلی نمی تواند تاثیرگذار باشد. با این حال حضور سرمربی کنار یک تیم می تواند کمک زیادی برای تیمش باشد؛ حالا اتفاقی است که افتاده و همیشه برای او آرزوی موفقیت دارم و این هفته بازی مستقیمشان با ماست و تمام تلاشمان را داریم که بر آنها غلبه می کنیم.


سرمربی ذوب آهن در پایان هم گفت: بازی با پدیده یک دیداری است مثل همه بازی دشوار. ما با بازی که در پیش فصل مقابل آنها داشتیم می دانیم که تیم قوی هستند و تیمی جوان، سرعتی و خیلی قوی در ضدحمله دارند. بازیکنانش در کار ضدحمله خوب هستند و خیلی خوب به دفاع حریف نزدیک می شوند. در طرف مقابل ما هم نقاط قوتی داریم که سعی می کنیم از آنها استفاده کنیم و کمتر از هفته های قبل اشتباه داشته باشیم. فکر می کنم اگر اینطور باشد ما امید زیادی به پیروزی حتی مقابل این تیم صدرجدول هم داریم.