استقلال ایران یک - السد قطر 3/ السد 4 گل زد و 4 گل نزد!

استقلال ایران یک - السد قطر 3/ السد 4 گل زد و 4 گل نزد!

وبسایت فوتبالی- با گزارش لحظه به لحظه بازی حساس استقلال ایران مقابل السد قطر همراه باشید. پیکار رفت از مرحله یک چهارم پایانی لیگ قهرمانان آسیا در ورزشگاه بزرگ آزادی تهران.

دو تیم آخرین بار در بازی پلی آف مرحله گروهی لیگ قهرمانان فصل گذشته روبرو شدند که پسران آبی در تک بازی این مرحله در ورزشگاه آزادی موفق به شکست یاران ژاوی در ضربات پنالتی شدند.

وینفرد شفر در این بازی ریسک بزرگی کرده و روزبه چشمی را پس از مدت ها دوری از میدانِ مسابقه در ترکیب تیمش، جایگزین محمد دانشگر کرده است. ضمن اینکه دقایقی قبل از شروع بازی علی کریمی هافبک آبی ها مصدوم شد. با این اتفاق شفر مجبور شد تا نویمایر را جایگزین کریمی کند.

استقلال ایران - السد قطر / 5 شهریور ماه 1397 / ورزشگاه بزرگ آزادی

داور:ما نینگ

 کمک داورها: کاو ییی ،  شی یانگ

ناظر داوری: عمر موسی خلاف از  اردن

نماینده مسابقه: اسلاموف دولتمند از  تاجیکستان

ترکیب استقلال:

سید مهدی رحمتی، پژمان منتظری، روزبه چشمی، وریا غفوری، آرمین سهرابیان، نویمایر ( محمد دانشگر دقیقه 54) ، فرشید باقری، فرشید اسماعیلی، طارق همام( سجاد آقایی دقیقه 80)، مرتضی تبریزی و الحاجی گرو 

ترکیب السد: 

مشعل عیسی، پدرو کوریا، یاسر عیسی، حامد اسماعیل، عبدالکریم حسن( الهایدوس 58)، خوخی بوعالم، ژاوی هرناندز، گابی، اکرم عفیف( علی اسد 88)، وو یونگ و بغداد بونجاح

کارت های زرد:

 وو یونگ از السد( دقیقه 23) 

نویمایر از استقلال ( دقیقه 41)

آرمین سهرابیان ( دقیقه 47)

گل : 

دقیقه 12 : سراسیمگی بازیکنان السد در جو ملتهب آزادی کار خودش را کرد و پاس رو به عقب شماره 16 این تیم با ضربه سر به دروازه بان خودی از زیر پای مشعل عیسی عبور کرد و وارد دروازه شد. مشعل برشام باورش نمی شد توپ به این سادگی وارد دروازه تیمش برود.

دقیقه 60: حسن عفیف با  یک دوی عالی با همبازیش توانست در یک آن از ووریا و پژمان عبور کند. در ادامه عفیف با ضربه ای فنی و از زاویه بسته دروازه رحمتی را از نزدیکی های موحطه شش قدم باز کرد.

دقیقه 67: باز هم پاس نمایشی و پشت پای ژاوی !! توپ از بین مدافعین استقلال به بغداد بونجاح رسید تا او در یک استارت موفق و در ادامه سر توپ عالی، دانشگر را از صحنه محو کند و بغل پای نهایی دور از دستان رحمتی به تور دروازه رسید.

دقیقه 73: اشتباهات استقلالی ها تمامی ندارد. این بار رحمتی پاس رو عقبی که گرفته بود را لو داد تا توپ به محوطه جریمه برسد و ووریا غفوری مجبور به دادن پنالتی شود. بغداد بونجاح پشت توپ ایستاد و به راحتی گل دوم خود و سوم تیمش را وارد دروازه آبی ها کرد.

گزارش بازی و دقایق حساس:

دقیقه 2: ضد حمله السدیها به محوطه جریمه استقلال رسید و پاس عرضی عفیف برای بونجاح با تکل شجاعانه چشمی به کرنر رفت. چشمی توپ را روی خط شش قدم و از مقابل پای بغداد به اوت زد.

دقیقه 3: سرعت بازی فوق العاده بازی است. آبی ها ضدحمله کردند و تبریزی در یک کورس جانانه توانست توپ را در چارچوب دروازه بزند که با عکس العمل سنگربان قطری به اوت رفت.

دقیقه 8: فشار استقلالی ها در این لحظات به اوج رسیده. ضربه کرنر نویمایر با ضربه سر سهرابیان با فاصله کمی از روی تیر افقی دروازه به خارج رفت.

دقیقه 16: فشار السد پس از گل عجیبی که خوردند بیشتر شده است. حمله این تیم به محوطه جریمه آبی ها رسید و شوت بی دقت بونجاح با فاصله به خارج رفت.

دقیقه 20: بازی در این لحظات آرام تر دنبال می شود. نکته اینکه در این 20 دقیقه سپری شده چیز خاصی از گابی و ژاوی دیده نشده است.

دقیقه 21: اشتباه عجیب فرشید باقری در ارسال پاس در میانه میدان ژاوی را صاحب توپ کرد و پاس کلیدی این بازیکن می رفت تا استقلال را با دردسر روبرو کند. در این صحنه باز هم چشمی منجی تیمش شد.

دقیقه 22: تشویق مرحوم منصور پورحیدری توسط  حاضرین ورزشگاه!

دقیقه 23: تکل از پشت وو یونگ بازیکن کره ای السد روی پای نویمایر با کارت زرد داور روبرو شد.

دقیقه 29: اشتباهات هافبک های استقلال در این لحظات بارها موقعیت های مناسبی و البته بادآورده ای را به بازیکنان السد داده است. ضربه ایستگاهی السدیها در این لحظه با شوت روی پای خوخی بوعالم ، مهدی رحمتی را به دردسر انداخت و عکس العمل گلر استقلال موقعیت گل را از تیم قطری گرفت.

دقیقه 30: ارسال بلند روی سر بونجاح فرود می آید و پاس این بازیکن روی پای عبدالکریم فرود می آید. شوت محکم و روپای چپ این بازیکن با خوش شانسی از کنار دروازه رحمتی به اوت می رود.

دقیقه 35: توپ و میدان در اختیار قطریهاست. چند پاس پیاپی از گابی و بازیکن کره ای به بغداد بونجاح رسید. این مهاجم نیز به راحتی دو بازیکن استقلال را از پیش رو برداشت و با شوتی محکم و زمینی دروازه را هدف گرفت. توپ با فاصله ای کم و بدون عکس العملی از رحمتی به خارج رفت.

دقیقه 36: خطا روی الحاجی گرو یک ضربه ایستگاهی را نصیب استقلالیها کرد. نویمایر پشت توپ ایستاد و ضربه داخل چارچوبش سنگربان قطری را به زحمت انداخت. در ادامه همین توپ تبدیل به ضدحمله خطرناکی شد تا در آخرین لحظه ووریا غفوری تیمش را نجات دهد.

دقیقه 41: پاس استثنایی و نمایشی ژاوی موقعیت ضدحمله را برای السد فراهم کرد. نویمار با خطایی زیرکانه و حرفه ای این ضئحمله خطرناک را خنثی کرد اما یک کارت زرد را به جان خرید. السدیها به داور چینی اعتراض داشتند که چرا بازیکن میهمان را اخراج نکرده است.

دقیقه 45: الحاجی گرو در حفظ توپ مهارت جالبی دارد. او بارها توانست از این تکنیک از مدافعین حریف خطا بگیرد. از همین رو ضربه کاشته ای برای استقلال بدست آمد تا ارسال نیومایر روی دروازه با خروج اشتباه گلر السد روبرو شود. ضربه سر مهاجم استقلال روی سقف توری دروازه فرود امد.

دقیقه 2+45 : پایان بخش بازی در نیمه اول ضربه مهاجم السد به تیر دروازه استقلال بود. توپ در برگشت با خوش شانسی محض در دستان رحمتی جای گرفت تا بازی با نتیجه یک بر صفر در نیمه اول به سود میهمان به پایان برسد.

دقیقه 47: نیمه دوم باز هم با ضدحمله السد شروع شد و پیشروی خطرناک بغداد با تکل خطای آرمین سهرابیان یک کارت زرد را برای این مدافع جوان به دنبال داشت.

دقیقه 69: استقلال در این دقایق کاملا بازی را وا داده و السدیها به راحتی طرح حمله می کنند. الهایدوس از جناح چپ استقلالیها به خوبی نفوذ کرد و خودش را به محوطه جریمه رساند تا ضربه زمینی و پرقدرتش با فاصله کمی از کنار تیر دروازه عمودی عبور کند.

دقیقه 79: عبدالکریم از راه دور و با ضربه پرقدرت پای چپ رحمتی را به زحمت انداخت و توپ به کرنر رفت.