الدحیل - پرسپولیس؛ نیم‌نگاهی به تهران، تلاش در دوحه

الدحیل - پرسپولیس؛ نیم‌نگاهی به تهران، تلاش در دوحه

 سایت رسمی فوتبالی - امشب در یکی از حساس ترین بازی های مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا، پرسپولیس ایران در شرایطی میهمان الدحیل قطر خواهد بود که بی گمان شکست شب گذشته استقلال مقابل دیگر نماینده قطر این بازی  را تحت تأثیر قرار خواهد داد. پس از شکست سنگین شب گذشته استقلال در ورزشگاه آزادی و کم شدن شانس صعود این تیم، بدون شک برانکو نمی خواهد دومین قربانی قطری ها تیم او باشد. پرسپولیس که نتوانسته درخشش شروع فصل گذشته را در ابتدای این فصل نیز تکرار کند حالا در آسیا محک سختی خواهد خورد و مقابل تیمی قرار خواهد گرفت که در تمام 8 بازی گذشته در لیگ قهرمانان آسیا با اقتدار به پیروزی رسیده و در لیگ قطر در دو بازی ابتدای فصل حریفان را گلباران کرده است و با کسب یک تساوی و فقط به علت تفاضل گل کمتر نسبت به السد در رده دوم لیگ ستارگان قطر قرار گرفته است.

پرسپولیس  از 17 دیدار گذشته با نمایندگان قطر توانسته 8 پیروزی 4 تساوی و 5 شکست کسب نماید و پیش از این 3 بار رودرروی همین تیم الدحیل که پیش تر با نام لخویا در لیگ ستارگان قطر حضور داشت، قرار گرفته  که سهم هر دو تیم یک پیروزی، یک تساوی و یک شکست است. این شکست الدحیل (لخویا) مقابل پرسپولیس آخرین شکست آنها در آسیا بوده و پس از این شکست هیچگاه طعم شکست را نچشیده اند.

برانکو در طی این چند فصلی که هدایت پرسپولیس را برعهده گرفته همواره نشان داده علاقه ای به فوتبال تدافعی و بسته ندارد و تحت هر شرایطی می خواهد تیم حریف را تحت تأثیر فوتبال رو به جلوی تیمش قرار دهد اما شاید دیگر زمان آن رسیده باشد که هنگام بازی در خانه حریف احتیاط بیشتری به خرج دهد و تأمل بیشتری داشته باشد. بدون تردید یک تساوی بدون گل  با یک فوتبال بسته در خانه حریف بسیار دلچسب تر و  بهتر از یک شکست سنگین با ارائه یک بازی زیبا خواهد بود. چه بسا اگر فصل پیش نیز شاگردانش را  در خانه حریفان با تفکر دفاعی تر  به میدان می فرستاد شاهد حضور نماینده کشورمان در فینال می بودیم . باید امیدوار بود که پروفسور این بار بتواند با تصمیمات منطقی و درست بهترین نتیجه ممکن را بگیرد و برای اولین بار یک تیم از کشورمان بتواند دو سال پیاپی در نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا حضور پیدا کند.

در سمت مقابل نبیل معلول تونسی که از ماه جولای هدایت الدحیل را برعهده گرفته به خوبی می داند که با توجه به هزینه ها و امکاناتی که در اختیارش گذاشته شده هیچ مقامی بجز قهرمانی از وی مورد قبول قرار نخواهد گرفت و در صورتی که نتواند از سد پرسپولیس بگذرد جایگاهش بسیار متزلزل خواهد شد. وی در کنفرانس خبری و در جمع خبرنگاران از شرایط بسیار خوب تیمش صحبت کرد و افزود به خوبی نقاط قوت و ضعف پرسپولیس را شناسایی کرده ایم و تنها برای پیروزی به میدان می رویم. شایان ذکر است هر دو مربی دقایقی به تعریف و تمجید از یکدیگر پرداختند و دیدار امشب را یکی از سخت ترین و حساس ترین دیدارهای این فصل عنوان کردند.

محرومیت پرسپولیس از جذب بازیکن جدید و جدا شدن چند بازیکن اصلی از جمله امیری، محرمی و احمدزاده موجب شد برانکو دستش تا نیم فصل حسابی خالی بماند و در شرایط نابرابر مقابل یکی از غول های فوتبال غرب آسیا قرار بگیرد و با توجه به حضور بازیکنان طراز اولی همچون العربی، جونیور و مندس این شرایط  سخت تر هم خواهد شد اما نقطه قوت سرخپوشان در قلب خط دفاعی است جایی که سید جلال حسینی در کنار شجاع خلیل زاده سد محکمی در مقابل خط حمله آتشین الدحیل تشکیل داده اند. نقطه قوت دیگر سرخپوشان تجربه حضور بازیکنان پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیاست که باعث می شود شاگردان برانکو با اعتماد به نفس بیشتری پا به میدان مسابقه بگذارند. سیدجلال حسینی، کامیابی نیا، بیرانوند، علی پور و چندین بازیکن دیگر همگی در طی این چند فصل حضور در پرسپولیس به تجربه زیادی در آسیا دست یافته اند.  برای بازی امشب در تیم پرسپولیس بجز سیامک نعمتی که به دلیل محرومیت بازی را از دست داده است محروم یا مصدوم دیگری وجود ندارد اما برای تیم الدحیل یوسف مساکنی، کریم بوضیاف و احمد اسماعیل مثلث ستارگان غایب هستند که به دلیل مصدومیت این  دیدار را از دست داده اند.

این دیدار حساس قرار است امشب از ساعت 20  در ورزشگاه ناصر الخلیفه دوحه با  قضاوت مهند قاسم از کشور عراق آغاز شود.