فولاد خوزستان 1 - سایپا 2 / برد شیرین شاگردان شهریار در اهواز

فولاد خوزستان 1 - سایپا 2 / برد شیرین شاگردان شهریار در اهواز

وبسایت فوتبالی - تیم های فولاد خوزستان و سایپا در چارچوب هفته ششم لیگ برتر در ورزشگاه غدیر اهواز به مصاف هم می روند. سرخ پوشان اهوازی پیش از این بازی از مجموع 5 بازی خود با 2 برد، 2 مساوی و تنها یک باخت 8 امتیازی هستند و در رده هشتم جدول قرار دارند. شاگردان علی دایی نیز با 2 برد ، یک تساوی و 2 باخت، 7 امتیاز دارند و یک پله پایینِ فولادی ها در رده نهم ایستاده اند.

هفته ششم لیگ برتر خلیج فارس

هشتم شهریورماه 1397، ورزشگاه الغدیر اهواز

داور: سیدمهدی سیدعلی          

 کمک داوران: فرهاد مروجی – فرهاد فرهاپور – یاسر همرنگ 

 

 فولاد خوزستان: 

احسان مرادیان، ایوب والی، میلاد بدرقه، فرزاد جعفری، رضا میرزایی، سروش رفیعی (84- هیثم هاشمی‌زاده) ، سینا مریدی، حسن بیت سعید، صابر حردانی (57- سوارز تارتا ) ، لوسیانو پریرا و مهدی زبیدی (72- مجتبی نجاریان) 

سایپا تهران:

اکبر منادی، عبدالله ناصری، رضا علیاری، ساموئل سارفو، مهرداد کفشگری (61- محمدصادق بارانی) ، آرش رضاوند، علی دشتی (88- محمدرضا سلیمانی) ،  رضا اسدی، امید خالدی، معین عباسیان و آرمان رمضانی

سرمربی: علی دایی

گل ها:

گل اول سایپا دقیقه ۹: روی یک حرکت عمقی عبدالله ناصری پشت دفاع فولاد حرکت کرد و در محوطه جریمه با یک پاس عرضی به دهانه دروازه علی دشتی را مقابل دروازه قرار داد. دشتی دروازه خالی را با یک ضربه ساده گشود تا سایپا مقابل فولاد پیش بیافتد. 

گل اول فولاد دقیقه 88: حسن بیت سعید در گوشه های محوطه جریمه سایپا توپ را به دست آورد  ارسال کرد. لوسیانو پریرا این توپ ارسالی را با ضربه سر وارد دروازه سایپا کرد.

 

گل دوم سایپا دقیقه 91: حرکت عرضی مهدی ترابی با یک تکل از ایوب والی مواجه شد که توپ به سمت دیگری بلوکه شد و جلوی پای عبدالله ناصری افتاد. ناصری هم با یک ضربه محکم و سر ضرب توپ را به گوشه دروازه احسان مرادیان فرستاد.

دقایق حساس:

دقیقه 12: یک دو مهدی زبیدی با لوسیانو پریرا انجام  به خوبی انجام شد اما در ادامه شوت زبیدی را منادی به خوبی مهار کرد.

دقیقه 14: شاگردان دایی در این لحظات ضدحمله را در دستور کار خود داشتند.از همین رو آرش رضاوند در مقابل دروازه فولاد موقعیتی مناسب گلزنی را بدست آورد اما در زدن ضربه بی دقت بود و موقعیت گل دومشان از دست رفت.

دقیقه 15: بازی در این دقایق جذاب و پرهیجان دنبال می شد. سانتر دقیق حسن بیت سعید و ضربه سر تماشایی سروش رفیعی به تیر دروازه برخورد کرد تا گل تساوی فولادیها به ثمر نرسد.

دقیقه 17: مهدی زبیدی میل فراوانی برای گلزنی دارد. او در این دقیقه از بازی شوت محکمی را روانه دروازه سایپا کرد اما منادی سنگربان جوان سایپا توپ را به خوبی مهار کرد.

دقیقه 30: داور این پیکار به دلیل گرمای هوا کولینگ بریک را در دستور کار قرار داد.

دقیقه 37: سروش رفیعی کم کم به روزهای خوبش نزدیک می شود. پاس زیبا و عمقی این بازیکن به پریرا رسید اما مهاجم خارجی فولاد قدر این موقعیت را ندانست و توپ را به بدن منادی کوبید.

نیمه دوم

دقیقه 47:  مهاجم جوان سایپا  در محوطه فولاد صاحب موقعیت شد و ضربه خود را به بالای دروازه زد. آرمان رمضانی می توانست از این موقعیت استفاده بهتری بکند.

دقیقه 54: سروش رفیعی پس از یک و دویی که پشت محوطه حریف با بیت سعید انجام داد، ضربه زیبایی را با پای چپ زد که با اختلاف کمی از بالای دروازه سایپا به بیرون رفت.

دقیقه 64: پاس کاری خوب فولادی ها در آستانه محوطه جریمه سایپا منجر به شوت زمینی مهدی زبیدی شد که توپ در اختیار منادی قرار گرفت.
دقیقه 69: علی دشتی پس از عبور از چند مدافع فولاد، ضربه آرامی زد که مرادیان توپ را در اختیار گرفت.

دقیقه 73: ضربه حسن بیت سعید در آستانه ورود به دروازه سایپا با واکنش زیبای اکبر منادی به کرنر فرستاده شد.
دقیقه 74: سانتر سوارز از سمت راست دفاع سایپا به محوطه ارسال شد و ضربه سر ایوب والی با عکس العمل عالی منادی به کرنر رفت. در این لحظات منادی سنگربان جوان سایپا مرد اول این بازی است و با عکس العمل های به موقع و زیبایش راه را بر مهاجمان فولاد بسته است.

دقیقه 80: ضربه محکم حسن بیت سعید از پشت محوطه بار دیگر توسط منادی به کرنر فرستاده شد.

دقیقه 90: یک ارسال خوب به بعد از تیر دوم سایپا فرستاده شد که مجتبی نجاریان با بی دقتی این موقعیت مناسب را از دست داد.