افشای دلایل واقعی کریس برای ترک رئال مادرید؛ تصمیمی که در می2017 گرفته شد

افشای دلایل واقعی کریس برای ترک رئال مادرید؛ تصمیمی که در می2017 گرفته شد

سایت رسمی فوتبالی- جدایی کریس رونالدو از رئال مادرید و انتقالش به یوونتوس اتفاقی بود که در ماه جولای سال جاری میلادی رخ داد ولی دلایلی که منتهی به جدایی این ستاره پرتغالی از رختکن تیم مادریدی شد، به چندین ماه قبل از این اتفاق برمی گردد. روزنامه ال موندو در گزارشی که روز یکشنبه منتشر کرده،  دلایلی که منجر شد تا کریس نهایتا تصمیم به ترک برنابئو بگیرد را افشا کرده است.

بعداز جنجالهای ایجاد شده به خاطر مشکلات مالیاتی، کریس در ماه می سال 2017 در جلسه ای در منزل مدیربرنامه هایش، ژرژ مندس حضور پیدا کرد تا این مسئله را با افراد مورد اعتمادش حل کند و مسئول واقعی این ماجرا را بیابد. رونالدو دراین رابطه گفت:« گفتم که نمی خواهم ریسک کنم.» در آن جلسه، کارلوس اوسوریو، یک وکیل سرشناس نیز حضور داشت و به کریس گفت که او مسئول مسائل قضایی اوست و نباید کریس خودش را از این بابت نگران کند. اوسوریو به رونالئ گفت:« من مسئول هستم؛ خیالت راحت باشد و همه چیز خوب پیش خواهد رفت.» 

کریس دراین رابطه به نزدیکانش گفت:« من تحصیلات کافی ندارم. تنها کاری که در زندگی ام انجام داده ام فوتبال بازی کردن است ولی احمق هم نیستم و به  هیچ کسی اعتماد صرف ندارم. به همین خاطر وقتی یک مشاور را به خدمت می گیرم، 30% بیشتر از آنچه او طلب می کند را به او می پردازم. چون نمی خواهم به مشکلی بربخورم.» چند ماه بعد و زمانی که کریس متوجه شد که باید با سازمان مالیات به توافقاتی دست بیابد، حسابی خشمگین شد و گفت:« من هرگز نگفتم که مالیات را پرداخت نکنید. می خواهم بدانم که چه اتفاقاتی افتاده! اصلا درک نمی کنم. مالیات را اسپانسرها پرداخت می کنند. چرا مرا متهم کرده اند؟» کریس دلیل اختلافات ایجاد شده در مذاکرات میان باشگاه ها و اسپانسرها را درک نمی کرد واین دقیقا همان مشکلی بود که درپرداخت مالیات های او مشکل ساز شد.

عصبانیت از سران رئال: کریس انتظار داشت که باتوجه به پرداخت های انجام شده وپرداختهای آتی مالیاتها، سران رئال قراردادش را تمدید کنند؛ به ویژه که باشگاه بارسلونا هم اقدام مشابهی را برای لیونل مسی انجام داده بود. ولی سران رئال ترجیح دادند تا پای خودشان را از مشکلات مالیاتی کریس بیرون بکشند وکریس این را به چشم یک خیانت دید.

قرارگرفتن بعد از دی استفانو:مسائل دیگری که منجر شد تا او تصمیم به ترک جدایی از رئال بگیرد، این بود که رئالی ها نام او را به عنوان دومین بازیکن برتر تاریخ باشگاه بعد از آلفردو دی استفانو قرار می دادند. کریس دراین رابطه گفته بود:« همیشه مرا پشت سر دی استفانو قرار می دهند.نمی دانم دیگر چه کاری باید انجام بدهم.»

دستمزد مسی ونیمار بالاتر از کریس:تمدید قرارداد مسی ودریافت دستمزدی دو برابر کریس و انتقال نیمار به پاری سن ژرمن باعث شد تا کریس از نظر دستمزد، سومین بازیکن پردرآمد دنیای فوتبال شود و خودش دراین باره گفت:« این یک بی احترامی است که من، دارنده توپ طلا، دستمزدی کمتر از مسی و نیمار بگیرم؛ بحث پول نیست، بلکه بحث وجهه و احترام است.»

زیدان: این مشکل را حل کنید؛ غیرقابل تحمل است

صبر زین الدین زیدان سرمربی وقت رئال مادرید در آن ماه های پربحران سرآمد و او خشمش را به مدیران رئال منتقل کرد:« مشکل کریس رونالدو را هرطوری که هست، حل کنید. چون او در رختکن به جز این مسئله، درمورد چیز دیگری صحبت نمی کند واین غیرقابل تحمل است.» در نهایت هم زیدان حتی قبل از کریس، رئال را ترک کرد و گفت که یکی از دلایلش برای جدایی از این تیم،جنجالهای ایجاد شده در زمین چمن ورزشگاه کیف بعد از قهرمانی رئال در لیگ قهرمانان اروپا بوده است.

6363