وقتی مسی، پیکه را تنها گذاشت

وقتی مسی، پیکه را تنها گذاشت

سایت رسمی فوتبالی- لیونل مسی در بازی روز شنبه بارسلونا مقابل اتلتیک بیلبائو برای اولین بار در طول این فصل بازی را از روی نیمکت ذخیره ها آغاز کرد. همین باعث شد تا حالا جرارد پیکه به تنهایی، تنها بازیکن رختکن بارسا باشد که در تمام بازیهای رسمی این فصل آبی اناری ها در ترکیب اصلی حضور داشته.

در 9 دیداری که بارسا تا به اینجای فصل برگزار کرده، پیکه وتر اشتگن تنها بازیکنانی هستند که در تمامی دقایق این 9 بازی حضور داشتند و حتی یک دقیقه را هم از دست نداده اند و با 810 دقیقه حضور در ترکیب اصلی شانس حضور درتمامی دقایق بازیهای بارسا را داشته اند. 

البته با مصدومیت ساموئل اومتیتی، پیکه در بازیهای پیش روی آبی اناری ها قطعا خسته تر هم خواهد شد؛ چرا که بار مسئولیت خط دفاعی تیم بیش از پیش روی دوش او خواهد بود. به نظر می رسد که کلمنت لنگلت جایگزین اومتیتی مصدوم در ترکیب بارسا خواهد بود. شرایط فعلی مصدومان بارسلونا به نحوی است که نمی توان ثانیه ای پیکه را در بازی های آتی پیش روی بارسا، روی نیمکت ذخیره ها تصور کرد؛ به ویژه که بارسلونا در ماه اکتبر بازی های حساس و سرنوشت سازی را پیش رو دارد و باید مقابل تیمهای بزرگی مثل تاتنهام، والنسیا، سویا، اینتر و رئال مادرید به میدان برود. این درحالی است که بارسا معمولا در ماه اکتبر دچار تزلزل و فراز ونشیب هایی می شود.

اما اتفاق خوبی که در این میان وجود دارد این است که پیکه 31 ساله اخیرا با فوتبال ملی خداحافظی کرده و بدین ترتیب در وقفه برگزاری بازی های ملی، در اردوی تیم ملی اسپانیا حضور نخواهد داشت و قادر خواهد بود تا دو هفته ای به استراحت بپردازد وپس از آن آماده مصاف با والنسیا در ورزشگاه مستایا شود.

لیست بازیکنان بارسا با بیشترین دقایق حضور درترکیب تیم در این فصل:

تراشتگن:                810 دقیقه

پیکه:                     810 دقیقه

مسی:                    756 دقیقه

لوئیس سوارس:      750 دقیقه

آلبا:                       741 دقیقه

راکیتیچ:                682 دقیقه

بوسکتس:             682 دقیقه

دمبله:                  676 دقیقه

کوتینیو:                594 دقیقه

سرخی روبرتو:        590 دقیقه

اومتیتی:               447 دقیقه            

سمدو:                  360 دقیقه

لنگلت:                  250 دقیقه

آرتورو ویدال:         178 دقیقه

آرتور:                   146 دقیقه

رافینیا:                  101 دقیقه

منیر:                    71 دقیقه

فرمالن:                69 دقیقه

مالکوم:                27 دقیقه

دنیس، آلنیا،سامپر و سیلسن: 0 دقیقه



6363