سایت رسمی فوتبالی – یورگن کلوپ گفته میداند که در فوتبال، دوم شدن یعنی هیچ. لیورپول از سال 2012 تاکنون فاتح جام مهمی نشده است. در آن هنگام، لیورپول با کنی دالگلیش جام اتحادیه را فتح کرد.
کلوپ که با لیورپول در سه فینال لیگ اروپا، جام اتحادیه و لیگ قهرمانان شکست خورده، میگوید: «هیچکس نمیخواهد ده یا بیست سال بعد به دوران فعلی ما نگاه کند و بگوید که بهترین دوران فوتبال ما در دوران بیجامی، زمان کلوپ بود. این چیزی نیست که شما بخواهید به عنوان مربی به شما بگویند. اما اوضاع حالا نسبت به گذشته بسیار دشوارتر شده است. ما شاید در بهترین دوران خود در سالهای اخیر باشیم، اما چند باشگاه دیگر هم مانند ما پیشرفت کردهاند. در اکثر ورزشها، برای مثال وقتی در المپیک دوم میشوید، به شما مدال نقره میدهند. اما در فوتبال دوم شدن یعنی هیچ. برای من هم یعنی هیچ. من میخواهم قهرمان شویم، و میدانم که این مسئولیت بزرگی برای من است.»
8444

لیورپول 











