پنج مدعی اصلی نامزدهای نهایی توپ طلا چه کسانی هستند؟

پنج مدعی اصلی نامزدهای نهایی توپ طلا چه کسانی هستند؟

سایت رسمی فوتبالی - با اعلام لیست 30 نفره نامزدهای کسب توپ طلا، گمانه زنی های بسیاری درباره 3 نفر نهایی انجام شده و بسیاری در انتظار هستند تا ببینند سلطه 10 ساله رونالدو و مسی بر این جایزه شکسته خواهد شد یا خیر. 

به گزارش فوتبالی، همانطور که انتظار می رفت بازیکنانی همچون لیونل مسی، کریستیانو رونالدو، رافائل واران، کوین دی بروین، لوکا مودریچ، نیمار، آنتوان گریزمان، محمد صلاح و کیلیان امباپه همگی در فهرست 30 نفره اعلام شده از سوی فرانس فوتبال حضور داشتند. نام های جالبی مانند لوییس سوارز، ایسکو و کریم بنزما نیز بر خلاف انتظار همگان در این فهرست به چشم می خورد. حالا همه در انتظار اعلام فهرست نهایی 3 نفره نامزدهای کسب این جایزه ارزشمند بنابراین نگاهی خواهیم داشت به 5 بازیکنی که بیشتر از همه شانس حضور در فهرست نهایی را دارند.

5. آنتوان گریزمان

بازیکن درخشان اتلتیکو مادرید، آنتوان گریزمان، نتوانست به جمع نامزدهای نهایی دریافت جایزه بهترین بازیکن سال فیفا راه پیدا کند و بارها در این مدت اعلام کرد که شایسته حضور در این فهرست بوده است. با توجه به عملکرد و دستاوردهای شگفت انگیز او در سال گذشته، بدون شک این بازیکن شانس بالایی برای حضور در فهرست نهایی دریافت جایزه توپ طلا دارد. گریزمان فصل درخشانی را با اتلتیکو پشت سر گذاشت و موفق شد 29 گل به ثمر رسانده و 15 پاس گل نیز ارسال کند تا نقش مهمی در قهرمانی این تیم در لیگ اروپا داشته باشد. او همچنین به تیم ملی فرانسه نیز کمک کرد تا قهرمان جام جهانی روسیه شود. او در رقابت های جام جهانی 4 گل به ثمر رسانده و 2 پاس گل ارسال کرد. 

گریزمان یکی از شانس های اصلی کسب توپ طلاست.

4. لوکا مودریچ

لوکا مودریچ، بازیکن تیم ملی کرواسی، با دریافت جایزه بهترین بازیکن سال فیفا، جهان فوتبال را شوکه کرد و به سلطه 10 ساله رونالدو و مسی پایان داد. شکی نیست که این بازیکن یکی از 3 نفر فهرست نهایی دریافت جایزه توپ طلا خواهد بود. مودریچ یکی از بهترین بازیکنان رقابت های جام جهانی روسیه بود و عملکردهای قدرتمندانه بسیاری را از خود به نمایش گذاشت و به تیم ملی کشورش کمک کرد که به برای اولین بار در طول تاریخ به فینال این رقابت ها صعود کند. او همچنین موفق شد با نمایش تحسین برانگیزش توپ طلای جام جهانی را نیز از آن خود کند. این بازیکن در سطح باشگاهی نیز فصل خوبی را پشت سر گذاشت. مودریچ نقش مهمی در سومین قهرمانی پیاپی رئال مادرید در لیگ قهرمانان داشت و یکی از شانس های اصلی کسب جایزه توپ طلای امسال است. 

مودریچ یکی از شانس های اصلی کسب جایزه توپ طلای امسال است.

3. محمد صلاح

محمد صلاح، وینگر لیورپول و فوق ستاره ای با توانایی تکنیکی بالا و رکوردی باورنکردنی در برابر دروازه، نیز یکی از مدعیان حضور در جمع 3 نامزد نهایی توپ طلاست. این بازیکن مصری یکی از بهترین بازیکنان فصل گذشته بود و پس از انتقال از رم به لیورپول در تابستان سال گذشته رشد چشمگیری در فوتبال خود داشت. صلاح یکی از اصلی ترین بازیکنان لیورپول در صعود به فینال لیگ قهرمانان سال گذشته بود که پس از یک دهه اتفاق افتاد. او در اروپا 10 گل زد و 5 پاس گل داد و در لیگ برتر نیز موفق شد 32 گل به ثمر رسانده و 11 پاس گل ارسال کند. او جایزه بهترین بازیکن سال لیگ برتر را نیز از آن خود کند و همچنان جز 3 نامزد نهایی دریافت جایزه بهترین بازیکن سال فیفا بود.

محمد صلاح فصل درخشانی را پشت سر گذاشت

2. لیونل مسی

لیونل مسی نتوانست در جمع نامزدهای نهایی دریافت جایزه بهترین بازیکن سال فیفا و یوفا حضور داشته باشد اما احتمال حضور او در این فهرست برای توپ طلا بسیار زیاد است. این بازیکن آرژانتینی فصل خوبی را با بارسلونا داشت و موفق شد به درخشش همیشگی خود ادامه داده و به این تیم در کسب قهرمانی لالیگا و کوپا دل ری کمک کند. مسی موفق شد با به ثمر رساندن 34 گل و ارسال 12 پاس گل در 36 بازی لالیگا جایزه آقای گلی لالیگا و کفش طلای اروپا را از آن خود کند. او در مجموع تمامی رقابت های فصل گذشته در سطح باشگاهی 44 گل زد و 18 پاس گل داد. آغاز درخشان او در فصل جدید نیز می تواند او را به یکی از مدعیان اصلی حضور در بین نامزدهای نهایی کسب جایزه توپ طلا تبدیل کند. 

آغاز درخشان مسی در فصل جدید می تواند به او در کسب جایزه توپ طلا کمک کند

1. کریستیانو رونالدو

کریستیانو رونالدو، ستاره یوونتوس، می تواند بار دیگر در فهرست نهایی کسب جایزه توپ طلا قرار بگیرد تا از عنوانی که سال گذشته دریافت کرد، دفاع کند. این بازیکن پرتغالی در جایزه بهترین بازیکن سال فیفا قافیه را به مودریچ باخت و قصد دارد این بار هم تیمی سابق خود را شکست دهد. رونالدو بدون شک فصل گذشته یکی از فوق ستاره های لیگ قهرمانان بود. او در این رقابت ها و در 13 بازی موفق شد 15 گل و 3 پاس گل را به نام خود ثبت کند و نقش مهمی در سومین قهرمانی متوالی رئال مادرید داشته باشد. او در مجموع فصل را با 43 گل زده و 8 پاس گل به پایان برد. این بازیکن همچنین در رقابت های جام جهانی روسیه نیز عملکرد درخشانی داشت. او 4 گل زیبا به ثمر رساند و به تیم ملی پرتغال کمک کرد تا به مرحله یک هشتم صعود کند. این دستاوردها می تواند به رونالدو برای حضور در فهرست نهایی 3 نامزد کسب جایزه توپ طلا کمک بسیاری کند. 

رونالدو قصد دارد از عنوان سال گذشته خود دفاع کند

1070