مسی و سوارس، پدرهای نمونه در کمپ فوتبال فرزندانشان

مسی و سوارس، پدرهای نمونه در کمپ فوتبال فرزندانشان

سایت رسمی فوتبالی- اخیرا عکسی از لیونل مسی و لوئیس سوارس منتشر شده که آنها را در حال تماشای یکی از بازیهای تیم های پایه ای بارسلونا نشان می دهد. این عکس یک سال و نیم پیش گرفته شده ولی حالا با گذشت حدودا 500 روز حسابی در شبکه های اجتماعی وایرال شده است. در این تصویر مسی آرژانتینی و سوارس اروگوئه ای را می بینیم که به عنوان پدرهای نمونه در کمپ تیمهای پایه ای بارسلونا حضور یافته اند و به تماشای فوتبال بازی کردن فرزندانشان نشسته اند. کاربری که این تصویر را در توئیترش منتشر کرده، از مسی و سوارس به عنوان الگوی مناسبی به عنوان پدران نمونه یاد کرده و تاکید داشته که این دو با وجودی که جزو برترین ستاره های دنیای فوتبال هستند، برخلاف بسیاری از والدین که با سرمربی تیم و یا داوران درگیر می شوند و یا به آنها انتقاد می کنند، در کمال آرامش به تماشای بازی فرزندانشان نشسته اند.

این کاربر شبکه اجتماعی توئیتر با انتشار این تصویر در صفحه اش در توئیتر نوشته:« برای تماشای بازی پسرم در تیم های کودکان رفته بودم و به این جمع بندی رسیدم: پدر عزیز، اگر شماها به فرزندانتان مسیر را نشان ندهید، واقعا هیچ ایده ای از کاری که در حال انجامش هستید ندارید؛ بعید می دانم که پسر شما، مثل پسر من، به تیمهای اصلی برسند؛ من می دانم ولی تو نه. اگر اینها سرمربی تیم را زیر سوال نمی برند و به او دستور نمی دهند، شما هم این کار را نکنید.»

با گذشت تنها چند ساعت از انتشار این عکس، بیش از 20 هزار نفر نسبت به آن واکنش نشان داده اند و حتی کاربرانی از اروگوئه هم آن را بازنشر کرده اند. اروگوئه کشوری است که در آن خشونت لفظی در دنیای فوتبال بیداد می کند. طبق تحقیقات به عمل آمده توسط موسسه ملی فوتبال کودکان، از 61هزار کودک اروگوئه ای که فوتبال بازی می کنند، تنها 1.5% از آنها به لیگ دسته اول فوتبال کشورشان می رسند و تنها 0.14% از این کودکان، در آینده فوتبالشان را در لیگی خارجی دنبال خواهند کرد.

 فشار والدین برروی کودکان برای کسب موفقیت درفوتبال باشگاهی در اروگوئه باعث شده تابارها جو متشنجی در کمپهای فوتبالی دراین کشور دیده شود. از همین رو کمپین هایی تحت عناوینی مثل «از فریادهایت خجالت می کشم» یا«سر من داد نزن» دراین کشور راه اندازی شده است.

و پست این کاربر در حقیقت توصیه ای بوده برای والدین که از فوتبال بازی کردن فرزندانشان لذت ببرند و فرصت را برای کودکان نیز فراهم کنند تا به دور از رقابت های ناسالم و درگیری هاو توهین ها ساعاتی را درکنارهم سن و سالانشان به تفریح بپردازند.

8444