ستارگان فرانسه در جام جهانی 98 به کجا رسیدند؟/ از فروش استخر متحرک تا بازیگری و موج‌سواری!

ستارگان فرانسه در جام جهانی 98 به کجا رسیدند؟/ از فروش استخر متحرک تا بازیگری و موج‌سواری!

سایت رسمی فوتبالی – درست 20 سال پیش فرانسه قهرمان جام جهانی 1998 شد. آن تیم شخصیت های مهمی را در دنیای فوتبال داشت  هر چند که هر کدام از آنها بعد از جام جهانی مسیر متفاوتی را داشتند. روند بازیکنان فرانسه در آن جام جهانی که میزبانش بودند را مرور می کنیم:

فابین بارتز
 او در سال 2007 از فوتبال بازنشسته شد تا به سراغ اتومبیلبرانی برود. وی در این رشته پیشرفت کرد و حتی به قهرمانی مسابقات جی تی در کشورش نیز رسید. خودروی شرکت او در مسابقات فرمول یک نیز شرکت کرد که راننده اش در مسابقات یازدهم شد. فرناندو آلونسو قهرمان آن مسابقات بود.

لیلیان تورام
 این مدافع در سال 2008 از فوتبال بازنشسته شد و بعد از آن سعی کرد که به سراغ فعالیت های انساندوستانه برود. او علیه نژادپرستی و بیگانه ستیزی در دنیا مبارزه کرد و به سفیر یونیسف تبدیل شد.

مارسل دسایی
 فوتبالش را در سال 2006 در قطر تمام کرد. در حال حاضر مفسر شبکه بین اسپورت و سفیر یونیسف است.

فرانک لبوف
 مدافع سرسخت فوتبال فرانسه در سال 2005 در قطر بازنشسته شد. بعد از آن سعی کرد وارد دنیای سینما شود و در چند فیلم حضور یافت. در حال حاضر به عنوان تهیه کننده سینما مشغول به کار است.

بیسنته لیزارازو
 بعد از آن که در سال 2009 از فوتبال بازنشسته شد سعی کرد روی زندگی شخصی خود تمرکز کند. معمولا تصاویری از خود در حال اسکی یا موج سواری منتشر می کند. مفسر شبکه TF1  نیز هست.

دیدیه دشان
 روند خوبی در دوران مربیگری داشته و قهرمان جام جهانی نیز شده است. مثل زاگالو و بکن بائر از معدود افرادی است که هم به عنوان مربی هم بازیکن قهرمان جام جهانی شده است.

امانوئل پتی
 پس از ناکامی در بارسا در سال 2004 در چلسی بازنشسته شد. او در این سالها مفسر شبکه های مختلف بوده است. در حال حاضر برای رادیو مونته کارلو کار می کند.

کریستین کارمبو
 در سال 2005 در کان از فوتبال بازنشسته شد. پس از 15 سال زندگی مشترک از همسر جنجالی خود جدا شد و در حال حاضر به عنوان سفیر فیفا فعالیت می کند.

یوری یورکائف
 پس از بازنشستگی در سال 2006 در تیم نیویورک ردبولز، او مدتی رئیس یک تیم خیریه ارمنستانی بود اما پس از عملکرد ضعیف این تیم از سمتش برکنار شد.

زین الدین زیدان
 زیزو در سال 2006 از فوتبال بازنشسته شد و بعد از آن به سراغ مربیگری رفت. کارنامه وی با سه قهرمانی چمپیونزلیگ در سه سال گره خورده که آمار شگفت انگیزی است.

استفان گیوارچ
 وی یکی از بازیکنان گمنام آن تیم بود که تازه به تیم ملحق شده بود. او در سال 2002 از فوتبال بازنشسته شد و به سراغ مفسری فوتبال رفت. در حال حاضر او استخرهای متحرک را می فروشد.

تیری آنری
 در فینال جام جهانی مقابل برزیل یک دقیقه هم بازی نکرد اما دوران فوتبال فوق العاده ای داشت. در سال 2014 از فوتبال بازنشسته شد تا به سراغ مربیگری برود. وی در جام جهانی اخیر دستیار روبرتو مارتینز روی نیمکت تیم ملی بلژیک بود و اخیرا سرمربی موناکو شده است.

پاتریک ویرا
 در سال 2011 در سیتی از فوتبال بازنشسته شد. در همان سال در تیم رزروهای منچسترسیتی فوتبال را آغاز کرد. در حال حاضر سرمربی نیس در لیگ فرانسه است.

لورن بلان
 لورن به علت محرومیت در فینال بازی نکرد. او سرمربی تیم ملی فرانسه و پی اس جی بوده اما در حال حاضر بدون تیم است که شایعاتی در مورد حضورش در رئال مطرح شده است.

رابرت پیرس
 او پس از تجربه اندوزی در هند در سال 2016 و در سن 42 سالگی از فوتبال بازنشسته شد. در حال حاضر به عنوان سفیر لالیگا فعالیت می کند.

داوید ترزگه
 پس از ترک فوتبال در هند، به عنوان سفیر باشگاه یوونتوس معرفی شد. وی رئیس تیم اسطوره های تیم تورینی هم هست.

کریستف دوگاری
 این مهاجم سابق نیز به سراغ حوزه رسانه رفت. وی در حال حاضر در رادیو مونته کارلو کار می کند.
 
 

4125