ثروت فلورنتینو پرس چقدر است؟

ثروت فلورنتینو پرس چقدر است؟

سایت رسمی  فوتبالی – نام فلورنتینو پرس در کنار نام آلفردو دی‌استفانو، رائول و کریستیانو رونالدو به عنوان یکی از مهم‌ترین چهره‌های تاریخ رئال مادرید قرار گرفته است.

پرس که سابقا سیاست‌مدار بوده، از حوزه مهندسی عمران و ساخت املاک می‌آید. او از سال 1997 که گروه ACS تاسیس شد معاون رییس آن بوده و با 12.8 درصد سهام این شرکت، بیشترین سهام را در میان سهام‌داران دارد. 

پرس در سال 1995 تلاش کرد رییس رئال شود اما انتخابات ریاست را به رامون مندوسا باخت. مندوسا هم مدتی بعد از رئال جدا شد.

پرس در سال 2000 از اوضاع مالی ضعیف رئال نهایت استفاده را برد و با وعده خرید ستارگان دنیا، از جمله لوییس فیگو از بارسلونا، رییس رئال شد. او 94.2 درصد آرا را کسب کرد و سپس فیگو را با قیمتی که در آن زمان رکورد به شمار می‌رفت به رئال برد. به‌مرور زین‌الدین زیدان، رونالدو، دیوید بکام، مایکل اوون و روبینیو هم به رئال پیوستند.

پرس در سال 2006 از ریاست رئال استعفا داد ولی در سال 2009 به این تیم بازگشت و کاکا، کریستیانو رونالدو، کریم بنزما، ژابی آلونسو، مسعود اوزیل، آنخل دی‌ماریا، گرث بیل و بازیکنان دیگری را به خدمت گرفت.

پرس سهام‌دار عمده یک شرکت چندمیلیون دلاری است و رییس دومین باشگاه ثروتمند دنیا است. تعجبی ندارد که او یکی از ثروتمندترین افراد دنیا هم باشد. باشگاه رئال مادرید 3.6 میلیارد دلار ارزش دارد و طبق تخمین فوربس، خود پرس هم 2 میلیارد دلار ثروت دارد. به این ترتیب او 1215امین فرد ثروتمند دنیا است.

درباره دستمزدی که پرس از رئال می‌گیرد مطلبی منتشر نشده است. اما او در سال 2016 به عنوان سهام‌دار عمده و معاون ACS، 5.93 میلیون یورو دریافت کرد.


8444