40 برابر شدن قیمت ستاره بارسلونا در 9 سال

40 برابر شدن قیمت ستاره بارسلونا در 9 سال

سایت رسمی فوتبالی - فیلیپه کوتینیو، ستاره برزیلی حال حاضر بارسلونا در ژولای 2008 از باشگاه واسکودوگاما به اینتر ملحق شد. نراتزوری ها برای خرید وی کمتر از چهار میلیون یورو پرداختند. آن هم برای بازیکنی که از شش سالگی کارش را با فوتسال آغاز کرده بود. کوتینیو یک سال در برزیل ماند و در سال 2009 وارد ایتالیا شد. در آن زمان به تازگی هفده ساله شده بود. در سال اولش فقط هفت بازی انجام داد و در سال دومش تعداد بازیهایش به 20 رسید اما فقط 7 بازی 90 دقیقه ای انجام داده بود. 

به گزارش فوتبالی، کوتینیو بعد از اینتر راهی اسپانیول شد. در تیم اسپانیایی در شانزده بازی پنج گل زد و نشان داد که می تواند پیشرفت کند. بازیکن برزیلی از این که در اینتر برخورد خوبی نشده ناراضی بود و به همین خاطر راهی لیورپول شد. تیم انگلیسی برای خرید وی فقط 13 میلیون یورو پرداخت.

بعد از آن را همه می دانند. او در لیورپول درخشید و به عنوان گرانترین بازیکن تاریخ لالیگا به بارسلونا ملحق شد. کاتالان ها برای خرید وی 160 میلیون یورو پرداختند یعنی در عرض 9 سال قیمت وی 40 برابر شد. 

کوتینیو که فصل را عالی اغاز کرده چهارشنبه شب باید به مصاف اینتر برود. او در این فصل در دوازده بازی رسمی خود چهار گل زده و سه پاس گل داده و به همین خاطر است که از مهمترین بازیکنان تیم والورده به شمار می رود.