گذشته بارسایی هر سه عضو کادرفنی رئال مادرید

گذشته بارسایی هر سه عضو کادرفنی رئال مادرید

سایت رسمی فوتبالی- همه بازیهای ال کلاسیکو خاص و ویژه هستند. اما این بازی ال کلاسیکو، دست کم برای سه عضو کادر فنی رئال مادرید جالب تر وجذاب تر نیز خواهد بود. رئالی ها درحالی خودشان را برای این جدال حساس آماده می کنند که سرمربی و اعضای کادر فنی این باشگاه، سالها پیش تجربه کار کردن با باشگاه کاتالان را داشته اند. سرمربی فعلی رئال مادرید و دستیارانش سانس و سلادس در میانه های دهه 1990، در باشگاه بارسلونا فوتبال بازی می کردند و پابلو سانس و سلادس حتی از دوران کودکی و نوجوانی درباشگاه کاتالان بودند و فوتبالشان را در لاماسیا پرورش داده اند.

روزهای ابتدایی فوتبال جولن لوپتگی

لوپتگی سرمربی فعلی رئال فوتبالش را در تیم های پایه ای رئال سوسیداد آغاز کرد. در میانه های دهه 1980، جذب رئال کاستیا شد. قد بلند او (190 سانتی متر) و تعدد دروازه بانان درباشگاه سوسیداد باعث شد تا او این تیم را ترک کرده و به رئال بپیوندد. اما او تنها یک بازی برای تیم اصلی برگزار کرد. در هفته یکی مانده به آخر لالیگا در فصل 1990-1989 و درجدال با اتلتیکومادرید که 3-3 به پایان رسید. درسال 1991 اوبه لوگرونیس پیوست و سه فصل خوب را درآنجا سپری کرد ونهایتا عازم جام جهانی 1994 آمریکا شد (البته درجام جهانی یک دقیقه هم بازی نکرد) و پس از آن به بارسلونا منتقل شد. کرویف به دنبال گزینه های ارزان، مناسب و خوب بود ولوپتگی را خرید. اما او فقط در5بازی برای بارسا به میدان رفت و عملکرد ضعیفش درسوپرکاپ اسپانیا مقابل ساراگوسا برایش گران تمام شد. بارسا درنوکمپ5-4 مغلوب حریف شد و درخانه حریف 2-0 برد تا جام را مال خود کند. او درسال 1997 با ترک بارسلونا به رایو وایه کانو پیوست وتاسال 2002 بازیکن این تیم بود ودرآنجا از فوتبال خداحافظی کرد و وارد دنیای مربیگری شد.


پابلو سانس،همبازی، شاگرد و حالا همکار لوپتگی

او دریکی از تیمهای فوتبالی اش با پابلو سانس، دستیار فعلی اش آشنا شد. سانس متولد 30 آگوست 1973 دربارسلونا، محصول آکادمی کودکان بارساست. بعد از حضوری کوتاه در ناستیک، اوبه رایو وایه کانو منتقل شد وهمانجا دوستی عمیق او با لوپتگی شکل گرفت.او درابتدا هم تیمی لوپتگی بود و بعد درفصل4-2003 هنگامی که لوپتگی هدایت رایو را دردست گرفت شاگردش بود و حالا هم به عنوان دستیارش درکنار او مشغول به کار است. البته پیش از این سانس مدتی درتیم ملی کاتالونیا دستیار کرویف بود وپس ازآن در تیم ملی اسپانیا به کمک لوپتگی رفت و حالا هم دررئال مادرید درکنار اوست.

آلبرت سلادس، از دستیاری کرویف تا استفعا به خاطر لوپتگی

نفر سوم، آلبرت سلادس، محصول لاماسیا که اولین بازی اش را در مصاف رئال- بارسلونا در فصل 6-1995 که با تساوی1-1 پایان یافت،برگزر کرد. یک بازیکن میانی منظم که 4فصل پیراهن بارسا را به تن کرد ودرسال 2000 باقراردادی 12 میلیون یورویی تا سال 2005 به رئال مادرید پیوست. درنهایت درسال 2009 با پیراهن نیویورک ردبول از دنیای فوتبال خداحافظی کردودر چین هم ماجراجویی فوتبال کوتاهی داشت. او مدتی هدایت تیم ملی زیر21 ساله های اسپانیا را در دست داشت و بعد از برکناری لوپتگی ازسرمربیگری تیم اصلی اسپانیا، او نیز از سمتش استعفا داد وهمراه با او به مادرید رفت.

پس می توان به نحوی بازی امشب ال کلاسیکو را رویارویی مربیان رئال با گذشته شان دانست؛ آن هم درشرایطی که حال و روزشان حسابی پریشان و گره خورده است و آینده شان....؟


6363