سولاری چهارمین سرمربی آرژانتینی تاریخ رئال مادرید

سولاری چهارمین سرمربی آرژانتینی تاریخ رئال مادرید

سایت رسمی فوتبالی – با برکناری جولن لوپتگی از سمت مربیگری رئال مادرید، سانتیاگو سولاری به عنوان سرمربی موقت این تیم برگزیده شد. او بعد از دو فصل کامل و ده هفته سپری شده از فصل جاری حضور در رئال کاستیا حالا رختکن این تیم را ترک می کند و هدایت تیم اصلی رئال مادرید را در دست خواهد گرفت. این اولین تجربه مربیگری او در سطح عالی دنیای فوتبال خواهد بود. سولاری که تجربه مربیگری در تیمهای کودکان، جوانان و پایه های رئال مادرید را در اختیار دارد از فصل 14-2013 مربی تیم پایه های باشگاه مادریدی است.او چهارمین سرمربی آرژانتینی تاریخ باشگاه رئال خواهد بود. 

سه سرمربی آرژانتینی ای که تا پیش از او در رئال مربیگری کرده بودند عبارتند از:

لوئیس کارنیلیا: تنها نفر از بین این 4 سرمربی که سابقه پوشیدن پیراهن رئال به عنوان بازیکن را نداشت. او قبل از حضور در دنیای مربیگری درلیگهای آرژانتین، مکزیک و فرانسه بازی کرد و در دوران ریاست سانتیاگو برنابئو بین سالهای 1957 تا 1959 هدایت تیم مادریدی را در دست داشت والبته در طول این دوره دوماهی به دلیل بیماری از نیمکت تیمش دور بود.او درنهایت به دلیل اختلاف با مدیران باشگاه رئال را ترک کرد. انتقاد او از اضافه وزن پوشکاش ستاره آن روزهای رئال مادرید، نام او را درتاریخ ثبت کرد.

آلفردو دی استفانو: اسطوره باشگاه مادریدی که کارنامه مربیگری اش دراین باشگاه به اندازه دوران پرافتخار فوتبالی اش، درخشان نبود. او در دو دوره هدایت رئال را در دست گرفت. یک بار از جولای 18982 تا می 1984 و بار دوم از نوامبر 1990 تا مارس 1991. هواداران رئال او را به خاطر نایب قهرمانی هایی که برای تیم به ارمغان آورد به یاد دارند.تیم اودر لالیگا، سوپرکاپ اسپانیا و جام حذفی اسپانیا نایب قهرمان شد.


خورخه والدانو: او که در دهه 1980 پیراهن رئال را به تن می کرد، سالها بعد و درسال 1994 به عنوان سرمربی به باشگاه مادریدی بازگشت.با آمدن او بازیکنانی به تیم منتقل شدند که اندکی بعد در رئال تاریخ ساز شدند: فرناندو ردوندو، میشل لادروپ و چند نفر دیگر. والدانو ایده های خیلی جذابی درمربیگری داشت و دیدگاه تهاجمی اش باعث می شد تا بهترین بازیها را از شاگردانش بگیرد. البته پروژه او به خوبی در رئال جواب نداد و در دو سال حضورش در باشگاه مادریدی تیمش تنها یک بار قهرمان لالیگا شد. بهترین دوران حضور او در باشگاه مادریدی درسمت مدیر ورزشی بود که در آن دوره رئال به 4 قهرمانی لالیگا، یک لیگ قهرمانان اروپا، سه سوپرکاپ اسپانیا، یک سوپرکاپ اروپا و یک  جام بین قاره ای رسید.

6363