عذرخواهی استویچکوف از داور اسپانیایی بعد از 28 سال!

عذرخواهی استویچکوف از داور اسپانیایی بعد از 28 سال!

سایت رسمی فوتبالی- قرار براین است که روز دوشنبه در سوفیه، پایتخت بلغارستان مراسم قدردانی از هریستو استویچکوف اسطوره فوتبال این کشور برگزار شود. وزیر ورزش بلغارستان و شهردار سوفیه نیز دراین مراسم حضور خواهند داشت. مهاجم سابق تیم ملی بلغارستان همچنان یکی از اسطوره های بزرگ فوتبال این کشور است و در جریان مراسم، کتاب بیوگرافی او نیز معارفه خواهد شد. 

در بخشی از این بیوگرافی، به برخورد خشن استویچکوف با داور اسپانیایی به نام ایدفونسو اوریسار آسپیتارته اشاره شده که در جریان یک دیدار فوتبال، استویچکوف پای این داور را لگد کرده بود. این اسطوره بلغارستانی هنور این ماجرا را فراموش نکرده وبه همین خاطر شخصا از آقای اوریسار و همسرش دعوت کرده تا دراین مراسم که روز دوشنبه در بلغارستان برگزار خواهد شد، شرکت کنند. این داور سابق اسپانیایی هم به دعوت استویچکوف پاسخ مثبت داده ودراین مراسم شرکت خواهد کرد.

این اتفاق در روز 5 دسامبر سال 1990 رخ داد؛ در بازی رفت سوپرکاپ اسپانیا و در دقیقه 40 مسابقه، این بازیکن بلغارستانی درپی خطای چندو، تظاهر به خطا کرد و خودش را روی زمین انداخت ولی داور بازی این برخورد را خطا تشخیص نداد. یوهان کرویف، سرمربی هلندی بارسلونا به شدت نسبت به این صحنه اعتراض کرد و خطاب به داور بازی گفت:« همیشه همین است. همیشه به نفع یک تیم مشخص سوت می زنی!» اوریسار سعی کرد تا سرمربی هلندی را آرام کند ولی نهایتا مجبور به اخراج کردن او شد. در آن زمان استویچکوف با عصبانیت به سمت داور زمین رفت و پایش را لگد کرد. این داور اسپانیایی در توصیف این صحنه گفت:« ناگهان استویچکوف از روی زمین بلند شد؛ به من نزدیک شد و پایم را لگد کرد.سعی کردم واکنشی نشان ندهم ولی خیلی دردم گرفت. می توانستم در همان لحظه بازی را نیمه تمام اعلام کنم. ولی استیچکوف را اخراج کردم» 

به خاطر همین برخورد استویچکوف با محرومیتی شش ماهه روبرو شد.

با وجودی که استویچکوف در طول این سالها اعلام کرده بود که از این رفتار پشیمان نیست، اما گویا حالا از این رفتار پشیمان شده و اعلام کرده که آ« اتفاق برای همیشه کارنامه ورزشی اش را تحت تاثیرقرارداده و بعد از آن همیشه سعی کرده تا خشمش را کنترل کند. حالا او تصمیمش را گرفته و روز دوشنبه مجددا از اوریسار عذرخواهی خواهد کرد. 

6363