گودبای پارتی رونی در شب برد دلنشین مقابل آمریکا

گودبای پارتی رونی در شب برد دلنشین مقابل آمریکا

سایت رسمی فوتبالی- وین رونی اسطوره فوتبال انگلیس در جریان دیدار دوستانه تیم ملی کشورش مقابل تیم ملی آمریکا که در ورزشگاه ومبلی برگزار شد، با فوتبال ملی خداحافظی کرد. دراین بازی سه شیرها موفق شدند تا با نتیجه 0-3 میهمانشان را شکست دهند.

رونی در دقیقه 58 بازی وارد زمین مسابقه شد و به شدت مورد تشویق هواداران حاضر در ورزشگاه ومبلی قرار گرفت. در طول این دقایق، هواداران حاضر در ومبلی به شدت به یاد خاطرات روزهای درخشش رونی با پیراهن انگلیس افتادند. 

آخرین باری که رونی برای تیم ملی انگلیس به میدان رفته بود حدود دوسال پیش بود. روز 11 نوامبر سال 2016 و در مصاف با اسکاتلند که در آن زمان رونی برای آخرین بار پیراهن سه شیرها را به تن کرد. چند ماه بعد از آن بود که او به عنوان برترین گلزن تاریخ تیم ملی انگلیس (با 53 گل ملی) ودومین بازیکن با بیشترین بازیهای ملی برای انگلیس (119 بازی) با پیراهن تیم ملی کشورش خداحافظی کرد و کارنامه حضورش در رختکن سه شیرها که از سال 2003 آغاز شده بود را بست.

اما دیدار امشب، در حقیقت دیداری دوستانه ، به منزله بزرگداشت رونی و مراسم رسمی خداحافظی او با پیراهن باشکوه تیم ملی کشورش بود.

رونی در هنگام ورود به زمین، بازوبند کاپیتانی انگلیس را بربازو بست و درنهایت آخرین بازی ملی اش را با برد 0-3 مقابل تیم ملی آمریکا به پایان برد. مقابل کشوری که این روزها رونی در خاک آنجا زندگی می کند. ستاره انگلیس این روزها پیراهن تیم دی.سی یونایتد در لیگ ام.ال.اس آمریکا را به تن می کند.

با اتمام این بازی، پرونده خاطرات رونی در تیم ملی انگلیس با 120 بازی ملی بسته شد. او دقایقی قبل از شروع بازی و در واکنش به انتقادات شیلتون، دروازه بان سابق انگلیس و بازیکنی با بیشترین بازی ملی برای تیم ملی این کشور (125 بازی) در صحبتهایی گفته بود:« من فقط می خواهم خداحافظی کنم.اگر قرار بود با این بازی از رکورد شیلتون عبور کنم، هرگز نمی پذیرفتم که دراین بازی به میدان بروم.»

رونی در آخرین دیدار ملی اش حدود 30 دقیقه بازی کرد تا خاطرات شیرینی که در ومبلی رقم زده بود را یک بار دیگر با خودش مرور کند. آن هم در حضور 4 فرزندش و برای آخرین بار.

در مراسم آغازین بازی رونی با 4 پسرش وارد زمین چمن شد و موردتشویق هواداران و هم تیمی هایش قرار گرفت. و این پایانی بود برای خاطرات دلنشینی که فوتبالیست بزرگ انگلیسی درطول سالها برای هواداران سه شیرها رقم زده بود.

6363