ریورپلاته شاکی جدید فینال لیبرتادورس؛ یا در خانه خودمان فینال را برگزار می کنیم و یا هیچ جا!

ریورپلاته شاکی جدید فینال لیبرتادورس؛ یا در خانه خودمان فینال را برگزار می کنیم و یا هیچ جا!

سایت رسمی فوتبالی- بعد از اعلام نام شهر مادرید و ورزشگاه سانتیاگو برنابئو به عنوان میزبان بازی برگشت فینال کوپا لیبرتادورس، به نظر می رسید که جار وجنجالها در مورد این بازی پرحاشیه به پایان رسیده است. اما حالا این سران باشگاه ریورپلاته هستند که اعلام کرده اند که حاضر به برگزاری بازی فینال در شهر مادرید نیستند.

بازی رفت فینال کوپا لیبرتادورس به میزبانی بوکاجونیورز برگزار و با تساوی 2-2 دو تیم به پایان رسید. هنگامی که قرار بود بازی برگشت در خانه ریورپلاته برگزار شود، هواداران این تیم با سنگ به اتوبوس بازیکنان بوکا هجوم بردند و گاز فلفلی که نیروهای پلیس برای متفرق کردن این هواداران به کار گرفته بود وارد اتوبوس شد و بدین ترتیب علاوه بر آنکه تعدادی بازیکنان بوکاجونیورز که به دلیل برخورد خرده شیشه مصدوم شده بودند، سایر اعضای این کاروان با گاز فلفل هم از پای درآمدند. 

همین رفتارهای خشونت آمیز از یک سو و مصدومیت تعدادی از بازیکنان بوکا از سوی دیگر، نهایتا باعث لغو این بازی شد و بعد ازچندین جلسه اورژانسی این بازی که قرار بود مجددا تکرار شود به خاطر نبود امنیت کافی لغو شد. در این میان مدیران بوکاجونیورز بارها اعلام کردند که به خاطر سوء مدیریت ریورپلاته در میزبانی این بازی، باید جام قهرمانی به بوکا داده شود. اما جلسه نهایی برای تعیین تکلیف این بازی برگزار و قرار براین شد که بازی برگشت کوپالیبرتادورس در شهر مادرید برگزار گردد.

اما حالا مسئولان باشگاه ریورپلاته با انتشار بیانیه ای اعلام کردند که نسبت به تصمیم مسئولان کونمبول برای برگزاری این بازی در شهر مادرید اعتراض دارند و می خواهند که این بازی در ورزشگاه مونومنتال برگزار گردد. در این بیانیه می خوانیم:« باشگاه ریورپلاته اعلام می کند که تمام اقدامات قانونی و قضایی را دررابطه با انتخاب تاریخ و محل برگزاری  بازی فینال انجام خواهد داد. این باشگاه نسبت به تصمیمات اتخاذ شده برای تغییر محل برگزاری بازی فینال، ممنوعیت ریور درمیزبانی در دو بازی رسمی آتی و جریمه نقدی اعتراض خواهد کرد.»

دراین جلسه علاوه بر تعیین شهر مادرید به عنوان میزبان این بازی فینال، اعلام شد که باشگاه ریورپلاته باید جریمه ای چهارصد هزار دلاری را به خاطر اتفاقات تلخی که در اطراف ورزشگاه مونومنتال رخ داد بپردازد.

6363