درآمد برگزاری فینال لیبرتادورس در سانتیاگو برنابئو: 25 میلیون یورو

درآمد برگزاری فینال لیبرتادورس در سانتیاگو برنابئو: 25 میلیون یورو

سایت رسمی فوتبالی – دیدار برگشت کوپا لیبرتادورس بین ریور پلاته و بوکا جونیورز، یکشنبه در سانتیاگو برنابئو برگزار خواهد شد و سود آن برای شهر مادرید 25 میلیون یورو خواهد بود. 

خایمه فورتونیو، استاد دانشگاه بازرگانی EAE که در زمینه فروش و بازاریابی ورزش تخصص دارد، گفته است که این فینال اثری مانند فینال‌های بزرگ مانند فینال لیگ قهرمانان 2017 در کاردیف دارد که باعث شد 51 میلیون یورو به پایتخت ولز برسد.

او می‌گوید: «بازی ریور – بوکا توجه بسیاری را جلب کرده است، هم از نظر ورزشی و هم از نظر غیرورزشی. این بازی اصلی آمریکای جنوبی است. مادرید پذیرفته که میزبان این دیدار باشد. گفته می‌شود که فلورنتینو در تنها دو دقیقه پیشنهاد برگزاری بازی را قبول کرد. اما آیا مادرید آماده است؟»

از 25 میلیون یورو درآمد حاصله، 50 درصد متعلق به هتل‌ها خواهد بود و 20 درصد برای رستوران‌هایی است که افراد در آنها غذا خواهند خورد. 10 درصد هم صرف خرید افراد خواهد شد. بقیه درآمد هم صرف جنبه‌های دیگر می‌شود.

فورتونیو می‌گوید: «به این ترتیب، از نظر اقتصادی، برگزاری این بازی فرصت خوبی برای شهر و کشور است. اما این کار هزین هم دارد و باید بیش از دوهزار افسر پلیس در حالت آماده‌باش باشند. چه کسی پول این را می‌دهد؟ آیا دولت پولش را می‌دهد یا این که سایر کشورها هزینه‌اش را می‌پردازند؟»

8444