کره شمالی با 6 لژیونر در جام ملت‌های آسیا

کره شمالی با 6 لژیونر در جام ملت‌های آسیا

به گزارش "ورزش سه"، تیم ملی کره شمالی نسبت به سال های گذشته دچار افت شد اما همچنان باتوجه به حضور در جام جهانی 2010 و حضور درخشان در چند دوره جام ملت ها، تیمی مدعی برای صعود از مرحله گروهی به حساب می آید. آن ها هم اکنون با هدایت کیم یونگ جون به امارات می روند تا در مقابل رقبا توانایی های خود را نشان دهند.

سرخپوشان کره ای در لیست 23 نفره خود نام 6 لژیونر را می بینند. هر سه دروازه بان کره شمالی از لیگ خود این کشور هستند اما در خط دفاع، کیم سونگ گی از تیم فوجیئدا ژاپن قرار دارد. البته تیم فوجیئدا در لیگ 3 ژاپن است که طبیعتا کیفیت قابل توجهی ندارد.

در خط هافبک ری یونگ جیک هافبک تیم توکیو وردی از لیگ 2 ژاپن بازی می کند. چو سونگ هیوک ستاره تیم آرتزو ایتالیا نیز موفق شده به تیم ملی برسد. آرتزو در سری C قرار دارد.

در خط حمله کره ای ها 3 لژیونر دارند که همگی در فوتبال اروپا توپ می زنند. هوانگ کوانگ سون از کالیاری ایتالیا، پاک کوانگ ریونگ از سن پولتن اتریش و جونگ ایل گوانگ از لوزرن سوئیس در خط آتش کره شمالی بازی می کنند و خط حمله این تیم را بسیار خطرناک کرده اند.


مدافعان: کیم سونگ گی (فوجیئدا - لیگ 3 ژاپن)

هافبک ها: ری یونگ جیک (توکیو وردی- لیگ 2 ژاپن)، چو سونگ هیوک (آرتزو - سری C ایتالیا)

مهاجمان: هوانگ کوانگ سون (کالیاری - سری A ایتالیا)، پاک کوانگ ریونگ (سن پولتن - بوندس لیگای اتریش)، جونگ ایل گوانگ (لوزرن - سوپر لیگ سوئیس)