استاداسدی: فکر کردم گردن دایی شکست/ ما آذری‌ها یک رگ دیگر هم داریم!

استاداسدی: فکر کردم گردن دایی شکست/ ما آذری‌ها یک رگ دیگر هم داریم!

وبسایت رسمی فوتبالی - بخشهای مهم مصاحبه ایسنا با علی‎اکبر استاداسدی را برایتان منتشر می‎کنیم. او درباره عملکرد تیم ملی در جام ملتهای 96 صحبت کرده است.

*خداداد در یکی از بازیهای مرحله گروهی و جلوی دروازه خالی به علی دایی پاس داد. به خداداد گفتم چرا خودت نزدی؟ خداداد گفت علی به چشمان من زل زده بود، من هم پاس گل دادم تا او آقای گل شود.

* در بازی با کره جنوبی  علی دایی از هر جا شوت می‌زد وارد دروازه می‌شد.

* درباره پاداش: آن موقع فقط وعده می‌دادند. حتی حواله خرید تلویزیون و یخچال هم می‌دادند. کلا به ما ۱۰۰۰ دلار دادند اما اکثرا وعده وعید خالی بود. خیلی‌ها گفتند زمین و آپارتمان می‌دهند اما ندادند. الان نامه آپارتمان و سفر حج را برای یادگاری نگه داشته‌ام. آن موقع قرار بود چند میلیون پاداش بدهند که گفتند فراهانی خرج کمپ کرده است.

* آن قدر بازیکنان ما خوب بودند که به علی دایی می‌گفتند بازیکن نیست. شانسی گل می‌زند. همه خوب بودند. مهدوی‌کیا ستاره تیم بود. خداداد بهترین بازیکن جام شد. بهترین بازیکنان ماه آسیا از تیم ایران بود. کریم باقری و خداداد چند بار بهترین بازیکن ماه آسیا شدند.

* درباره گل دایی به کویت در دیدار رده بندی: فکر کردم گردن علی دایی در آن صحنه شکست. انحراف بدنی اضافه‌ای به خودش داد. مانده بودم. علی دایی آذری است و آذری‌ها یک رگ دیگر هم دارند؛ رگ غیرت و تعصب. دایی تعصب ویژه‌ای داشت و آن تعصب ویژه را هم به تیم ملی انتقال می‌داد.

1984