نه داور بازی خطای واضح روی وینیسوس را دید و نه تکنولوژی وار

نه داور بازی خطای واضح روی وینیسوس را دید و نه تکنولوژی وار

سایت رسمی فوتبالی- در دقیقه 65 دیدار دو تیم رئال مادرید و رئال سوسیداد، رویی بازیکن تیم سوسیداد خطایی واضح و مشخص را برروی وینیسیوس بازیکن جوان و برزیلی رئال مادرید انجام شد.

این خطا در شرایطی اتفاق افتاد که رئال مادرید 1-0 از میهمانش عقب بود و با یک بازیکن کمتر، بازی را دنبال می کرد.

اما داور این صحنه خطارا پنالتی تشخیص نداد و حتی از تکنولوژی وار هم استفاده نکرد. این درصورتی بود که خطای دروازه بان سوسیداد برروی وینیسیوس خیلی واضح بود و داور می بایست درپی این خطا یک ضربه پنالتی به نفع رئال مادرید اعلام می کرد. 

دراین صحنه وینیسیوس بعد از پشت سرگذاشتن مدافع سوسیداد، به سمت دروازه این تیم پیش رفت و دروازه بان آرژانتینی سوسیداد برای مهار توپ وارد عمل شد ولی قبل از آنکه دستش به توپ بخورد، برروی وینیسیوس مرتکب خطا شد. خطا کاملا واضح و مشخص بود ولی داور مسابقه اعلام کرد که رویی توپ را زده است اما تکرار این صحنه جنجالی کاملا نشان می دادکه آخرین فردی که توپ را لمس کرده، وینیسیوس بوده و نه دروازه بان تیم سوسیداد.

ایتورالده گونزالس، داور بازنشسته اسپانیایی و کارشناس داوری روزنامه آ.اس در این رابطه گفته:« این یک پنالتی خیلی واضح بود. مونوئرا مونترو، داور بازی اشتباه بزرگی را مرتکب شد و ملرو لوپس، مسئول کنترل تکنولوژی وار هم همینطور. آنها باید بازی را متوقف می کردند و برای تماشای تصویر این خطا با هم مشورت می کردند و در نتیجه یک ضربه پنالتی به نفع رئال مادرید اعلام می کردند. تکنولوژی وار برای همین موارد که یک خطای پنالتی واضح است، به کار می آید. مونوئرا در زمین چمن است و با توجه به سرعت بالای مسابقه ممکن است لغزشهایی داشته باشد ولی کسی که تصاویر بازی را تماشا می کند نباید در چنین خطای واضحی، لغزش داشته باشد.»

ملرو لوپس در دیدارهایی که به عنوان ناظر تکنولوژی وار در لالیگا مورد استفاده قرار گرفته تنها یک بار داور بازی را برای تماشای تصاویر جنجالی مسابقه صدا کرده و تنها ایگلسیاس ویانووا به عنوان داور وار، کمتر از او از داور مسابقه برای بازبینی صحنه ها، داور را فراخوانده است.

6363