لژیونر کره شمالی که مجبور به پرداخت تمام حقوقش به کشورش است

لژیونر کره شمالی که مجبور به پرداخت تمام حقوقش به کشورش است

سایت رسمی فوتبالی - هان کوانگ سون، ستاره فوتبال کره شمالی در روز 9 آوریل سال 2017 یک اتفاق تاریخی را رقم زد. این بازیکن جوان در آن روز و در هفته سی و یکم فصل 17- 2016، توانست تا با پیراهن کالیاری، جوهارت را به زانو دربیاورد تا نامش برای چند روزی حسابی برسر زبانها بیفتد. این بازیکن جوان که در آن زمان 17 ساله بود،اولین بازیکن تاریخ فوتبال کره شمالی لقب گرفت که موفق به گلزنی در سری آ ایتالیا شده بود و دومین بازیکن تاریخ فوتبال کره شمالی بود که در یکی از 5 لیگ برتر اروپا توپ می زند.

نفر اول، جونگ تائه سه بود که در فصل 12-2011 در بوندس لیگا بازی می کرد.در فصل 18-2017، کوانگ سانگ به صورت قرضی به پروجا در سری بی ایتالیا منتقل شد و در بازی با ویرتوس انتلا هت تریکی تماشایی را به اجرا گذاشت و در هفت هفته ابتدایی به شش گل رسید تا نامش در صدر جدول گلزنان لیگ دسته دوم فوتبال ایتالیا قرار بگیرد.

نمایش های او آنقدر خیره کننده بود که تلویزیون دولتی ایتالیا، با او یک مصاحبه مستقیم انجام داد. اما در همان لحظات تماسی از پیونگ یانگ، پایتخت کره شمالی اوضاع را تغییر داد. ماسیمیلیانو سانتوپادره، رئیس باشگاه پروجا در گفتگو با روزنامه لاستامپا گفت:« تماسی از دولت کره شمالی دریافت کردیم و درهمان لحظات پخش برنامه تلویزیونی قطع شد.» گویا به خاطر بالا گرفتن اختلافات سیاسی میان کره شمالی وآمریکا، این بازیکن حق حضور در برنامه تلوزیونی را نداشته.  

 حالا او به صورتی قرضی در پروجا بازی می کند و الساندرو نستا را به عنوان سرمربی اش می بیند ولی هنوزموفق به گلزنی نشده است. این بازیکن 20 ساله حالالیدر تیم ملی کشورش در جام ملتهای آسیاست.

با وجودی که کوانگ سون در آکادمی فوتبالی در ایتالیا پرورش یافته، به گفته متخصصان ورزش کره شمالی،  او بخش عمده حقوقش را به دولت کشورش می دهد و تنها 1500 یا 1600 یورو برای خودش می ماند. 

البته خود هان درباره این موضوع شفاف صحبت نمی کند.

یک سال پیش حتی صحبتهایی از احتمال انتقال او به تیمهای بزرگی مثل آرسنال و یوونتوس به گوش می رسید و او باید بکوشد تا با ارائه نمایشی قابل قبول در جام ملتهای آسیا مجددا نامش را بر سر زبانها انداخته و شرایط را برای انتقال به تیمی بزرگتر فراهم کند.

6363