ثبت رد پای رونالدینیو در تالار مشاهیر برزیل

ثبت رد پای رونالدینیو در تالار مشاهیر برزیل

سایت رسمی فوتبالی- رونالدینیو گائوچو، ستاره سابق باشگاه بارسلونا و فوتبال برزیل، روز سه شنبه در مراسمی ویژه در ورزشگاه ماراکانا شرکت کرد. 

این مراسم در حقیقت مراسم بزرگداشت رونالدینیو بود که در ریودوژانیرو برگزار می شد و در جریان آن، جای پای این فوتبالیست برزیلی به تالار مشاهیر ورزشگاه اضافه شد و در کنار جای پای بزرگانی مثل پله و مارتا قرار گرفت.

اسکن پای رونالدینیو به صورت سه بعدی انجام شد و این اسکن پا در تالار مشاهیر ورزشگاه ماراکانا قرار خواهد گرفت ودرکنار آن تصاویر رونالدینیو و پیراهنهای فوتبالی او نیز قرار گرفته است. او که در جام جهانی 2002 با تیم ملی برزیل به قهرمانی رسیده بود، در این رابطه گفت:«بسیار متشکرم و به خاطراین مراسم بزرگداشت کاملا احساساتی شده ام. این لحظات برای من لحظاتی بی نظیر و فوق العاده است. احساس غرور می کنم که اینجا هستم. من ریودوژانیرو را دوست دارم و ماراکانا بزرگترین معبد فوتبال است. به همین خاطر برگزاری این مراسم در اینجا خاص و ویژه است.»

رونالدینیو که در ژانویه سال گذشته رسما از دنیای فوتبال خداحافظی کرد اعلام کرد که با وجودی که کفشهایش را آویزان کرده، اما همچنان حسابی فعال است و درحال مشخص کردن جزئیاتی برای برگزاری چند بازی برای خداحافظی اش از دنیای فوتبال است. او همچنین اعلام کرد که ممکن است یکی از بازیهای خداحافظی اش در ورزشگاه ماراکانا برگزار شود.

رونالدینیو، فوتبال حرفه ای اش را در سال 1998 با پیراهن گرمیو آغاز کرد و بعد از آن پیراهن تیمهایی مثل پاری سن ژرمن، بارسلونا، میلان و کرتاروی مکزیک را به تن کرد و با تیم ملی برزیل قهرمان جام جهانی 2002 شد.

در جریان این مراسم بزرگداشت، رونالدینیو درکنفرانس خبری اعلام کرد که نمی تواند یک زمان مشخص را به عنوان بهترین لحظات کارنامه ورزشی اش مشخص کند .

رونالدینیو که حمایتش را از ژائیر بولسونارو، نامزد راستگرای انتخابات ریاست جمهوری اعلام کرده بود، ترجیح داد تا به سوالات سیاسی خبرنگاران درمورد اولین کاری روزهای دولت برزیل پاسخ ندهد. او همچنین درمورد مشکلات قضایی اش که مانع از سفر کردن به خارج از برزیل شده، صحبتی نکرد.

6363