پیامد سه باخت در جام ملت‌ها؛ 2 اخراج و یک استعفا

پیامد سه باخت در جام ملت‌ها؛ 2 اخراج و یک استعفا

به گزارش "ورزش سه"، شب گذشته تیم ملی ایران موفق شد تیم چین را با 3 گل شکست داده و باعث حذف این تیم شود. همین باخت، سبب شد تا مارچلو لیپی سرمربی کهنه کار ایتالیایی از سمت خود استعفا دهد و پس از ناکامی در صعود به جام جهانی و از حذف از جام ملت ها، نیمکت چین را ترک کند.

علاوه بر او، یکی از خبرنگاران اسپانیایی نیز خبر داد که خوان آنتونیو پیتزی نیز استعفای خود را تقدیم فدراسیون فوتبال عربستان کرده و دیگر حاضر نیست که در این کشور آسیایی سرمربیگری کند. این اتفاق پس از شکست مقابل ژاپن و کنار رفتن از جام ملت ها رخ داد.

به عبارتی قربانی تقابل ایران و ژاپن، همین دو مربی بودند که بعید به نظر می رسد در صورت غلبه بر شیرهای ایرانی و سامورایی های ژاپن، چنین تصمیمی می گرفتند. مارچلو لیپی سرمربی 70 ساله ایتالیایی پیش تر با ایتالیا قهرمان جهان شده بود و خوان آنتونیو پیتزی آرژانتینی نیز با شیلی قهرمانی جام ملت های آمریکای جنوبی را کسب کرده بود.

استعفای این دو در شرایطی رقم خورد که به نظر می رسید فدراسیون فوتبال چین و عربستان نیز تمایلی به ادامه همکاری با این دو مربی معروف ندارند و دوست دارند خون جدیدی را به تیم ملی کشورشان تزریق کنند.

از طرف دیگر رئیس فدراسیون فوتبال بحرین شیخ علی بن خلیفه، تصمیم گرفت علاوه بر سرمربی، تمام اعضای کادرفنی و کادر مدیریتی تیم ملی بحرین را هم اخراج کرده و به عبارتی تمام تیم را دست خوش تغییر و تحولات کند.