دلیل بن عطیه برای رد پیشنهاد منچستریونایتد: می خواستم فرزندانم در کشوری مسلمان رشد کنند

دلیل بن عطیه برای رد پیشنهاد منچستریونایتد: می خواستم فرزندانم در کشوری مسلمان رشد کنند

سایت رسمی فوتبالی - مهدی بن عطیه مدعی شد که پس از رد پیشنهاد منچستریونایتد و پیوستن به الدحیل قطر با انتقاداتی روبرو شده اما دلیلش برای این اقدام، رشد خانواده اش در کشوری مسلمان بوده است. 

به گزارش فوتبالی، منچستریونایتد که در پی جذب یک مدافع وسط است به بن عطیه به عنوان یکی از گزینه های پیوستن به این تیم در زمستان نگاه می کرد اما مدافع یوونتوس پیشنهاد انتقال به انگلیس را نپذیرفت. در عوض این بازیکن 31 ساله تصمیم گرفت به الدحیل قطر بپیوندد و در اولین بازی خود برای این تیم با یک گل برابر الغرافه شکست خورد. بن عطیه که برای رم و بایرن مونیخ نیز بازی کرده می گوید که انتقادات علیه دوری اش از اروپا را می فهمد اما امیدوار است که منتقدان و مربیان تیم ملی کشورش منطق پشت این تصمیم را درک کنند. او در گفتگو با سایت رسمی الدحیل اظهار داشت: " من پس از عزیمت به دوحه با انتقاداتی از سوی منتقدان ورزشی مراکش روبرو شدم اما می خواهم همه به تصمیم من احترام بگذارند چرا که این بهترین انتخاب برای من و خانواده ام بود. می خواهم فرزندانم در فضایی اسلامی رشد کنند و می توانستم به باشگاه های اماراتی یا عربستانی بروم اما الدحیل را ترجیح دادم. بازیکنان زیادی در تیم ملی مراکش هستند که در کشورهای حاشیه خلیج فارس زندگی می کنند. سرمربی مراکش، هروه رنارد، به خوبی من را می شناسد و اگر تصمیم بگیرد که شایستگی حضور در تیم ملی را ندارم، به این تصمیم احترام می گذارم. "

بن عطیه 55 بازی ملی برای مراکس انجام داده و در جام جهانی گذشته در روسیه، بازوبند کاپیتانی این تیم آفریقایی را نیز بر بازو بسته بود.

1070