سولاری و آموزش فوت و فن مربیگری به سرخیو راموس

سولاری و آموزش فوت و فن مربیگری به سرخیو راموس

سایت رسمی فوتبالی- سانتیاگو سولاری سرمربی آرژانتینی رئال مادرید ارتباط خیلی خوبی با سرخیو راموس کاپیتان تیمش دارد. او درمورد تک تک تصمیماتش به راموس توضیح می دهد و به دنبال آن است تا با کمک راموس برخی از مشکلات و اختلافات درون رختکن تیم (از جمله ماجرای ایسکو و یا مارسلو) را حل کند.

ارتباط میان این دو نفر خیلی فراتر از ارتباط سرمربی و کاپیتان تیمش است و منابع آگاه از رختکن تیم مادریدی دراین رابطه می گویند:« ارتباط میان راموس و سولاری خیلی خوب است.» از زمان انتصاب سانتیاگو سولاری به عنوان سرمربی رئال، سرخیو راموس کاپیتان تیم، حامی شماره یک او در رختکن تیم بوده و درعوض سولاری هم در حال آموزش فوت و فون های مربیگری به راموس است. 

چند روز پیش بود که سرخیو راموس در گفتگو با برنامه ال اورمیگرو گفت:« کاپیتانی و لیدری تیم، چیزی است که به من می آید. این کاری شبیه مربیگری است. من اصلا این احتمال را رد نمی کنم. دوست دارم در آینده مربی بشوم.»


این درحالی است که دوستان راموس در صحبت هایی گفته اند که او هرگز تا پیش از این به فکر حضور دردنیای مربیگری نبوده ولی حالا نزدیک شدن و دوستی با سولاری، باعث شده تا راموس به ورود به دنیای مربیگری فکر کند.

راموس در طول دوران فوتبالی اش سرمربیان بزرگی داشته؛ از لوئیس آراگونس فقید گرفته تا ویسنته دل بوسکه، زیدان، مورینیو و آنچلوتی... و همیشه ارتباط خوبی با سرمربیانش داشته. در طول دوره ای که لوپتگی هدایت تیم ملی اسپانیا را در دست داشت، او یک بار به خانه لوپتگی رفت تا با هم درمورد مسائل تیم ملی اسپانیا صحبت کنند ولی ارتباط راموس با سولاری حتی صمیمانه تر از ارتباطش با لوپتگی است. تا جایی که سرمربی آرژانتینی رئال در مورد تمام تصمیماتش به راموس توضیح می دهد و با کمک او قصد دارد تا مشکلات تیمش از جمله جریان ایسکو و مارسلو را حل و فصل کند و هردو در مورد برنامه ریزی های تاکتیکی و تمرینات تیم با هم تبادل نظر می کنند.

اگر کریس رونالدو تکیه گاه زیدان در رختکن رئال بود، حالا راموس تکیه گاه سولاری در تیم است و  نقشی به مراتب پررنگ تر از کاپیتان تیم را ایفا می کند و در موفقیت های احتمالی سولاری در رئال هم تاثیرگذار است. و درصورتی که روزی سرخیو راموس روزی گام به دنیای مربیگری بگذارد، می توان از نقش پررنگ سولاری دراین رابطه صحبت کرد.

6363