سایت رسمی فوتبالی- عصر روز جمعه بود که در یک مراسم رسمی اسپانسر جدید باشگاه پاری سن ژرمن برای سه فصل اینده معرفی شد. در این مراسم، نام گروه آکور، به عنوان اسپانسر جدید باشگاه پاریسی اعلام گردید.
گروه آکور یکی از بزرگترین گروه های فعالی در زمینه توریسم درسراسر دنیاست که 4800 شعبه هتل در 100 کشور مختلف دنیا دارد و در پی توافق حاصل شده میان این کمپانی و مدیران باشگاه پاری سن ژرمن، از فصل آینده نام این کمپانی جایگزین شعار «فلای امیریتس» برروی پیراهن شاگردان توخل خواهد شد.
مراسم عصر جمعه در شرایطی برگزار شد که نه ناصرالخلیفی رئیس پی.اس.جی و نه سباستین بازین، رئیس کمپانی آکور تمایلی نداشتند تا جزئیات بیشتری درمورد این قرارداد منتشر شود ولی به نظر می رسد که طبق این توافق باشگاه پاری سن ژرمن سالانه مبلغ 50 میلیون یورو از اسپانسر جدیدش دریافت خواهد کرد که تقریبا دوبرابر مبلغی است که از کمپانی پرواز امارات دریافت می کرد. از سال 2011 و زمانی که مالکان قطری ریاست باشگاه پاری سن ژرمن را در دست گرفتند، کمپانی امارات ایرلاین اسپانسر رسمی این باشگاه بود.
درجریان مراسم روز جمعه ناصر الخلیفی در صحبتهایی گفت:«این قرارداد و تجارت خوبی برای همه است» و رئیس کمپانی آکور هم جزئیات بیشتری نگفت و گفت:« اصلا گران نیست ولی بحث پول زیادی مطرح است.»
البته آقای بازین اعلام کرد که با امضای این قرارداد، پاری سن ژرمن در جمع 5 تیمی که بیشترین ارقام دریافتی از اسپانسرهایشان را دارند قرار گرفته است.
از این حیث رئال مادرید با دریافت سالانه 70 میلیون یورو از فلای امیریتس در صدر است؛ باشگاه منچستریونایتددر ازای چاپ نام کمپانی شورولت برروی پیراهنش سالانه 68 میلیون یورو از این کمپانی خودرو سازی دریافت می کند و بارسلوناسالانه 55 میلیون یورو از اسپانسرش راکوتن می گیرد. در جایگاه چهارم نام منچسترسیتی دیده می شود که توافق سالانه اش با کمپانی اتحاد ایرویز 52 میلیون یورو است.
در جریان این مراسم آقای ناصرالخلیفی رئیس پی.اس.جی ادامه داد:« امروز روزی تاریخی برای باشگاه ماست. این مهمترین قرارداد اسپانسرینگی است که درتاریخ باشگاه به امضا رسیده. این قراردادی سه ساله است که به صورت مشروط می تواند برای سه سال دیگر هم تمدید شود.»
6363