تغییر قوانین داوری؛ هند عمد یا غیرعمد، پنالتی است

تغییر قوانین داوری؛ هند عمد یا غیرعمد، پنالتی است

سایت رسمی فوتبالی - کمیته بین المللی فوتبال شنبه آینده در اسکاتلند جلسه خواهد گذاشت تا در مورد بحث هند "غیرعمدی" تصمیم بگیرد. این احتمال وجود دارد که با تغییر قوانین، از این به بعد هند غیرعمدی در محوطه جریمه وجود نداشته باشد و هر زمان که در مسیر شوت به دروازه حریف، بازیکن تیم مدافع توپ را با دستش زد، پنالتی گرفته شود.

به گزارش فوتبالی، در قوانین فعلی فقط زمانی هند پنالتی گرفته می شود که یک بازیکن به عمد، سد راه مسیر توپ شود. اما از روز اول ژانویه (یعنی از تابستان) همه برخوردهای توپ به دست در محوطه جریمه پنالتی گرفته می شود و عمدی بودن یا نبودن آن، تغییری ایجاد نخواهد کرد.

البته برای این مورد هم سه استثنا در نظر گرفته خواهد شد: اول زمانی که دست به بدن چسبیده باشد، دوم زمانی که توپ به بدن بازیکن بخورد و در ادامه به دستش برخورد کند و سوم زمانی که بازیکن به صورت ناخودآگاه به زمین بیافتد، توپ به دستش بخورد و مسیر توپ عوض نشود. 

در جلسه کمیته بین المللی فوتبال باید شش تا از هشت عضو ، آن را تائید کنند. نماینده چهار فدراسیون انگلیس، ولز، اسکاتلند و ایرلند شمالی به علاوه چهار نماینده از فیفا در این جلسه حضور خواهند داشت.