بهترین گلزنان تاریخ الکلاسیکو چه کسانی هستند؟

بهترین گلزنان تاریخ الکلاسیکو چه کسانی هستند؟

سایت رسمی فوتبالی - رئال مادرید و بارسلونا امشب در دیدار برگشت نیمه نهایی کوپا دل ری در ورزشگاه سانتیاگو برنابئو به مصاف یکدیگر خواهند رفت. 

به گزارش فوتبالی، الکلاسیکو یکی از پرتماشاگرترین و حساس ترین دربی هاست که بهترین بازیکنان دنیا در آن حضور داشته اند. اسطوره های همچون فرانس پوشکاش، آلفردو دی استفانو و رائول در سال های گذشته و همچنین کریستیانو رونالدو و لیونل مسی در چند سال اخیر حساسیت و جذابیت این مسابقه را افزایش داده اند. در آستانه این بازیکن بزرگ نگاهی  به برترین گلزنان این رقابت تاریخی خواهیم داشت. 

مسلما و بدون شگفتی، لیونل مسی بیشترین تعداد گل های زده را با 26 گل در این رقابت ها در اختیار دارد. رکورد این بازیکن آرژانتینی در دیدارهای بارسلونا برابر رئال مادرید با اختلاف بیشتر از سایرین است و دست نیافتنی به نظر می رسد. کریستیانو رونالدو حتی به او نزدیک هم نیست و تنها توانسته با دی استفانو، اسطوره بزرگ رئال مادرید، برابر کند. رائول گنزالس، ستاره سابق رئال مادرید، با 15 گل زده در رده بعدی قرار گرفته و سزار رودریگز، فرانسیسکو خنتو و پوشکاش نیز همگی با 14 گل زده در رده پنجم تا هفتم برترین گلزنان الکلاسیکو ایستاده اند. از بازیکنان حال حاضر لوییس سوارز و کریم بنزما در این فهرست حضور دارند. بازیکن تیم ملی اروگوئه 10 گل زده و مهاجم فرانسوی رئال مادرید با 9 گل زده در رده های دوازدهم و سیزدهم قرار دارند. با وجود این که مسی بیشترین گل زده در الکلاسیکو را در اختیار دارد اما تعداد مهاجمان رئال مادرید در لیست برترین گلزنان این دیدار بسیار بیشتر است. در جمع 10 بازیکن برتر این لیست تنها نام مسی، سوارز، سامیتیر و سزار رودریگز از بارسلونا به چشم می خورد و این در حالی است که سامیتیر برای رئال مادرید نیز به میدان رفته است. 

1070