رونالد دی بوئر: رئال بیشتر دلتنگ رونالدو است تا زیدان؛ شانسی برای قهرمانی رئال دراروپاقائل نیستم

رونالد دی بوئر: رئال بیشتر دلتنگ رونالدو است تا زیدان؛ شانسی برای قهرمانی رئال دراروپاقائل نیستم

سایت رسمی فوتبالی- رونالد دی بوئر ستاره سابق باشگاه های آژاکس آمستردام و بارسلونا در آستانه مصاف آژاکس بارئال مادرید در دور برگشت مرحله یک هشتم پایانی لیگ قهرمانان اروپا در گفتگو با رادیو مارکا شرکت کرده و به بررسی مسائل روز دنیای فوتبال پرداخته. او که طعم قهرمانی با آژاکس در لیگ قهرمانان اروپا را چشیده، می داند که مصاف با رئال مادرید چه کار سختی است. این گزیده ای از صحبتهای اوست:

*افت رئال مادرید: رئال به جزئیات توجه زیادی می کند و الان در فرم آرمانی و ایده آلش نیست. رئال مادرید فعلی بعد از جدایی کریس رونالدو، تیمی درحال گذار است و باید به این شرایط عادت کند. رئال کیفیت بالایی دارد ولی نه در مقابل دروازه حریفان. آنها بازیکنان جوانی دارند که البته پتانسیل بالایی دارند.

*کریس یا زیدان: فکر می کنم رئال بیشتر دلتنگ رونالدو است تا زیدان؛ او درنقش یک گلادیتور و یک بازیکن حیرت آور است و جای خالی اش به شدت احساس می شود.

*وینیسیوس: او بازیکن خیره کننده ای است؛ یکی از آنهایی که برای تماشای بازیهایش باید به استادیوم رفت. برای آنکه تبدیل به یک گلزن قهار شود، باید کمی صبوری کند و آرامش داشته باشد.

*لیگ قهرمانان اروپا: اگر الان از من بپرسید شانسی برای رئال درمسیر قهرمانی در لیگ قهرمانان قائل نیستم. تیمهای دیگری هستند که در شرایط آماده تری قرار دارند(بارسلونا، لیورپول و سیتی). البته تا دوهفته دیگر همه چیز ممکن است تغییر کند. ولی من روی رئال شرط نمی بندم


*بازی مقابل رئال: اگر زمانی بتوان رئال را در خانه اش شکست داد، آن زمان حالاست. آنها در شرایط آرمانی شان نیستند؛ البته همچنان یکی از  مدعیان بزرگ هستند و نتیجه بازی رفت به نفع آنهاست. اگر آژاکس بتواند مثل نیمه اول بازی آمستردام کار کند، می تواند دوگل خورده را جبران کند ولی رئال الان و درشرایط فعلی باید تمام هم و غمش را در لیگ قهرمانان اروپا به کار بگیرد.

*شرایط رئال: بازیکنانی مثل ایسکو و مارسلو هستند که در رئال مادرید به مشکل خورده اند واین طبیعی است. 

*دی یونگ: او باید برای تیم فعلی اش که آژاکس است بجنگد. امیدوارم که این بازی هم مثل بازی رفت، همه به این فکر کنند که او عجب بازیکنی است.

*بارسای دوران دی بوئر: الان در بارسا بازیکنان هلندی زیادی نمی بینیم ولی آنها مستقیم تر بازی می کنند وهمیشه منتظر مسی هستند. بارسا فوتبالیست های خوبی زیادی دارد ولی این مسی است که تفاوتها را رقم می زند.

6363