فان‌خال، آخرین مربی اخراجی بارسلونا در سال 2003!

فان‌خال، آخرین مربی اخراجی بارسلونا در سال 2003!

سایت رسمی فوتبالی – رئال مادرید روز دوشنبه زین‌الدین زیدان را به عنوان مربی جدیدش معرفی کرد. زیدان سومین مربی فصل رئال است.

اخراج مربیان در رئال مادرید امری معمول است، برخلاف بارسلونا. لوییس فان‌خال آخرین مربی‌ای بود که از بارسلونا اخراج شد و این اتفاق در ژانویه 2003 روی داد. در آن هنگام خوان گاسپارت رییس باشگاه بود.

از آن هنگام همه مربیان در دوره‌های ریاست خوان لاپورتا، ساندرو روسل و جوزپ ماریا بارتومئو یا تا پایان قراردادشان مانده‌اند و یا قراردادشان را فسخ کرده‌اند.

فرانک ریکارد پنج فصل را در نوکمپ ماند، و لاپورتا همیشه از او حمایت کرد. این مربی هلندی با بارسلونا فاتح لیگ قهرمانان شد و پیش از آن که در سال 2008 برود، لاپورتا می‌خواست قراردادش را تمدید کند. 

پپ گواردیولا تا جایی که می‌خواست مربی بارسلونا ماند و در پایان فصل چهارم‌اش به میل خود باشگاه را ترک کرد.

سپس تیتو ویلانووا مربی بارسا شد اما مشکل او با بیماری سرطان باعث شد در پایان فصل از بارسلونا برود و جایش را به تاتا مارتینو بدهد.

این مربی آرژانتینی تا پایان فصل در بارسلونا ماند و سپس جایش را به لوییس انریکه داد و او هم در اولین فصل حضورش فاتح سه‌گانه شد. انریکه در پایان قراردادش در سال 2017 از بارسلونا رفت و حالا ارنستو والورده مربی تیم است که به‌تازگی قراردادش را برای یک سال دیگر تمدید کرده است.

در این مدت 12 مربی از رئال اخراج شده‌اند. بیسنته دل‌بوسکه و ژوزه مورینیو از اخراج گریختند و تا پایان قراردادشان در رئال ماندند. زین‌الدین زیدان هم خودش استعفا داد.

اما از سال 2003، کارلوس کی‌روش، ماریانو گارسیا رمون، واندرلی لوکزامبورگو، فابیو کاپلو، برند شوستر، موریسیو پیگرینی، کارلو آنچلوتی، رافا بنیتس، جولن لوپتگی، و سانتیاگو سولاری از رئال اخراج شده‌اند.

خوان رامون لوپس کارو و خوان‌ده راموس هم به عنوان مربی موقت به رئال پیوستند و در پایان قراردادهای کوتاهشان از این تیم جدا شدند.

8444