جنگ سرد دراردوی آلمان؛ نویر و ترشتگن ونادیده گرفتن یکدیگر درهنگام تعویض

جنگ سرد دراردوی آلمان؛ نویر و ترشتگن ونادیده گرفتن یکدیگر درهنگام تعویض

سایت رسمی فوتبالی- رقابت برای حضور درترکیب اصلی تیم ملی آلمان میان مانوئل نویر ومارک آندره ترشتگن ادامه دارد و تبدیل به یکی از سوژه های جنجالی در کشور آلمان شده است. آنچه در دیدار دوستانه تیم ملی آلمان مقابل صربستان که چهارشنبه شب برگزار شد (وبا تاسوی 1-1 به پایان رسید)، رخ داد البته جنجالها دراین باره را افزایش داده است.

دراین بازی یواخیم لو، سرمربی تیم ملی آلمان، مانوئل نویر را در درون دروازه قرارداده بودولی با آغازنیمه دوم تصمیم به تعویض او گرفت تا مارک آنده ترشتگن درنیمه دوم در درون دروازه تیمش قرار بگیرد. در لحظه ای که این دو دروازه بان از کنار هم عبور می کردند، آنها حتی مطابق رسوم فوتبالی که دو هم تیمی با هم خوش و بش می کنند، لحظه ای با هم احوالپرسی نکردند. مانوئل نویر درحالی که زمین را ترک می کرد به سمت آندریاس کوپکه رفت و با او دست داد.


بحث بر سر حضور نویر و یا ترشتگن در درون دروازه تیم ملی آلمان، به چند هفته قبل از جام جهانی روسیه بازمی گردد. مانوئل نویر بعد از چندین ماه مصدومیت و دوری از میادین، درآستانه برگزاری جام جهانی به اوج بازگشته بود و خیلی ها معتقد بودند که او آمادگی کافی برای حضور در درون دروازه ژرمنها را ندارد وتراشتگن می بایست در جام جهانی درون دروازه آلمان قرار بگیرد. در طول این مدت هم بارها عملکرد ترشتگن و نویر با هم مقایسه شده و خیلی ها تراشتگن راآماده تر و بهتر از نویر می دانند و بسیاری از اسطوره های تیم ملی آلمان از جمله لوتار ماتئوس بارها اعلام کرده اندکه ترجیح می دهند تراشتگن را در درون دروازه ژرمنها ببینند.


اما آنچه در لحظه تعویض نویر و تراشتگن در جریان دیدار دوستانه مقابل صربستان رخ داد، حکایت از شدت گرفتن این رقابت و تبدیل آن به دشمنی میان این دو دروازه بان بزرگ دارد. حالا این دردسری تازه است که یواخیم لو باید برای حل آن چاره اندیشی کند

6363