بازتاب بازگشت مسی دررسانه های دنیا: مسی نمی تواند تنهایی یک جنگل را بپوشاند

بازتاب بازگشت مسی دررسانه های دنیا: مسی نمی تواند تنهایی یک جنگل را بپوشاند

سایت رسمی فوتبالی- لیونل مسی ستاره آرژانتینی باشگاه بارسلونا بعد از 9 ماه دوری از تیم ملی کشورش، مجددا به اردوی آلبی سلسته بازگشت واولین بازی اش برای تیم ملی آرژانتین بعد از جام جهانی را در دیداری دوستانه مقابل ونزوئلا برگزار کرد.

مسی برترین بازیکن تیم اسکالونی در زمین بود و درنهایت با مصدومیت این بازی را ترک کرد و آرژآنتین در این بازی تدارکاتی 1-3 مغلوب ونزوئلا شد. بازگشت مسی سوژه اصلی رسانه های ورزشی دربازتاب این بازی دوستانه بود. رسانه های آرژآنتینی این بازی مسی و آرژانتین را ناامید کننده و یک گام به عقب خواندند و سایر رسانه های دنیا دیدگاه های دیگری داشتند.

گاتزتادلوسپورت ایتالیا تیتر زد:« عصر تلخ مسی» و بیلد نوشت:« شرمساری در بازگشت مسی.»

دراینجا قصد داریم تا تیتر برخی رسانه های ورزشی معتبر دنیا دربازتاب این خبر را مورد بررسی قرار دهیم:

*اوله چاپ آرژآنتین: چرت می زنیم و عجب گلی

این روزنامه با اشاره به اشتباهاتی که منجر به گل دوم ونزوئلا شد، نوشت:« ما چرت می زنیم و عجب گلی» و درتشریح عملکرد مسی دراین بازی ادامه داد:«مسی در بازگشتش به تیم ملی، بازی قابل قبولی ارائه کرد و تنها بازیکن آرژانتین بود که چند موقعیت خلق کرد.این اتفاقی است که بارها تکرار شده؛ مسی تنهایی نمی تواند یک جنگل را بپوشاند.»


*روزنامه کلارین چاپ آرژانتین: عملکرد ناامید کننده

این روزنامه آرژانتینی با اشاره به بازگشت مسی به اردوی آلبی سلسته نوشت:« بازگشت مسی هم چاره ساز نبود.مسی هشت ماه و 22 روز درتیم ملی نبود و در روز بازگشتش هم آرژآنتین در یک بازی ناامید کننده 1-3 مغلوب ونزوئلا شد و تنها گل این بازی را لائوتارو مارتینز به ثمر رساند.»


*لاناسیون چاپ آرژآنتین:یک گام به عقب

این روزنامه با موضع گیری علیه اسکالونی سرمربی آرژانتین نوشت:« اگر لیونل اسکالونی به دنبال فرمولی برای متقاعد کردن مسی بود تا او را برای بازگشتن به تیم ملی متقاعد کند، همه چیز را خیلی بد پیش برد. انگار هرکسی هم روی نیمکت مربیگری آرژانتین باشد، راه چاره ای برای کمک رسانی به مسی در زمین چمن پیدا نمی کند. هربار که تیم ملی اسپانیا در خانه اتلتیکومادرید و خانه سیمئونه به میدان می رود، یک فاجعه رقم می خورد؛ سال گذشته و باخت 1-6 مقابل اسپانیا و این جمعه باخت 1-3 مقابل ونزوئلا تا دوباره تردیدها بازگردند.


*اکیپ چاپ فرانسه: به رغم حضور مسی معجزه درکار نبود

این روزنامه فرانسوی در آنالیز این بازی نوشت:« آرژانتینی ها در بازگشت مسی توقع نتیجه دیگری داشتند وسناریوی دیگری را درذهن می پروراندند.آرژآنتین درمقابل ونزوئلا درضدحملات ناکام ماند و در بازی دوستانه با نتیجه 3-1 مقابل ونزوئلا زانو زد. بعد زا نیمه اول، مسی یک ضدحمله را ترتیب داد و مارتینز برای آرژانتین گلزنی کرد. پانزده دقیقه بعد، آرژانتین از روی یک ضربه پنالتی گل سومش را دریافت کرد و به رغم مشارکت مسی دربازی، نتیجه بازی عوض نشد؛ با مسی و بدون مسی، آرژآنتین هنوز درزمینه تدافعی نقاط ضعف زیادی دارد.


*گاتزتادلوسپورت چاپ ایتالیا: مسی درکویر

این روزنامه ایتالیایی به مشکلات آرژانتین به رغم بازگشت مسی اشاره کرد و نوشت:« آرژآنتین بعد از 265 روز مسی را درترکیبش دید ولی لبخند به لبان آنها بازنگشت. درورزشگاه واندا متروپولیتانو، جایی که یک سال پیش شاهد باخت 1-6 آرژانتین مقابل اسپانیا بودیم، آنها باخت تلخ دیگری را متحمل شدند تا تردیدهارا درمورد اسکالونی افزایش داد. این بار آرژآنتین مقابل ونزوئلا به زانو درآمد.عصری تلخ برای مسی که در کویر گرفتار شده بود. 

*بیلد: شرمساری دربازگشت مسی

این روزنامه آلمانی هم با اشاره به باخت آرژانتین دراولین بازی اش دربازگشت مسی بعد از جام جهانی نوشت:« دربازگشت سوپراستار، تیم ملی آرژآنتین واقعا شرم آور بود. آنها در دیداری دوستانه 3-1 به ونزوئلا باختند. مسی برای اولین بار بعد از حذف آرژآنتین از جام جهانی 2018 برای تیم ملی کشورش بازی کرد ولی حضور او هم مانع از ناکامی آرژانتین نشد.»

*گلوبوسپورته چاپ برزیل: داستان دراماتیک مسی با آرژانتین پایانی ندارد

این روزنامه برزیلی با اشاره به مشکلات آرژانتین در شب بازگشت مسی نوشت:« تقریبا نه ماه انتظار به سررسید. زمانی برای فکر کردن دوباره. ولی داستان دراماتیک مسی با تیم ملی آرژانتین پایانی ندارد. درست است که این یک بازی دوستانه بود ولی درشب بازگشت مسی آرژانتین 1-3 به ونزوئلا باخت. ونزوئلا برای دومین بار در 25 مصافش با آرژانتین مقابل این تیم به پیروزی رسید و برای اولین بار درطول تاریخ، آرژانتین سه گل از ونزوئلا دریافت کرد.»

*دیلی میل: مسی نتوانست مانع از باخت ناامیدکننده تیمش شود.

این روزنامه انگلیسی ذره بینش را روی بازگشت مسی به ترکیب آرژانتین قرار داده بود:«لیونل مسی آرژآنتینی روز جمعه برای اولین بار بعد از جام جهانی 2018 به ترکیب تیم ملی کشورش بازگشت ولی شبی ناامیدکننده را پشت سرگذاشت و تیمش در دیداری دوستانه 1-3 مغلوب ونزوئلا شد. مسی در این بازی خوش درخشید ولی ونزوئلا پیروز میدان بود.»

6363