اینیستا: دوست داشتم قهرمانی های بیشتری در لیگ قهرمانان اروپا به دست می آوردم

اینیستا: دوست داشتم قهرمانی های بیشتری در لیگ قهرمانان اروپا به دست می آوردم

سایت رسمی فوتبالی- به ندرت می توان بازیکنان اسپانیایی ای را یافت که به اندازه آندرس اینیستا در دنیای فوتبال موفقیت کسب کرده باشند. او یکی از بهترین بازیکنان تاریخ باشگاه بارسلوناست و حالا در ژاپن فوتبالش را دنبال می کند. او به دور از استرس و توقعات فوتبالی، درژاپن زندگی را دنبال می کند.

اینیستا در گفتگو با باشگاه ورزشکاران، به مرور لحظات کلیدی کارنامه ورزشی اش پرداخته. این گزیده ای از این صحبتهاست:

*جدایی از بارسلونا: همیشه حس مهم بودن می کردم. تصمیم گرفتم تا از بارسلونا بروم. چون حس کردم زمانی رسیده که تا قبل از آن برای باشگاه همه کاری انجام داده ام و روح و جانم را برای باشگاه گذاشته ام. تصمیم گرفتم آب و هوا عوض کنم و با رفتن به کشوری تازه، انگیزه ها و اهداف تازه ای را دنبال کنم. این حرف قلبم و بدنم بود.

*بازگشت به بارسلونا: اگر دست خودم باشد، به بارسلونا برمی گردم. نمی دانم در آینده چه خواهد شد. این روزها محاسبه بازه های بلند مدت، کار خیلی سختی است. کاش این فرصت را داشتم که به نحوی به بارسلونا بازمی گشتم و می توانستم هرآنچه درطول تمام این سالهایادگرفته ام را به تیم منتقل کنم.


*حسرت ها: حسرتی ندارم. قطعا دوست داشتم قهرمانی های بیشتری در لیگ قهرمانان اروپا به دست می آوردم. چه کسی بدش می آید؟ ولی فکر می کنم همه باید به آنچه دست یافته اند، احساس غرور کنند. چون همین است که باعث خوشحالی و خوشبختی می شود. فراتر از همه اینها، نمی توانی کار دیگری انجام دهی. رئال قهرمانی های متعددی در لیگ قهرمانان اروپا به دست آورده و از این بابت احساس رضایت می کنند. ولی آنها از آنکه نتوانسته اند به اندازه دیگر تیمها قهرمان لالیگا شوند، راضی نیستند. ما در سالهای اخیر در بارسا تیمی داشتیم که می توانست یک گام بیشتر در لیگ قهرمانان اروپا بردارد.

*سرنوشت این فصل لالیگا: از راهی دور، نمی توانم فوتبال را آنطور که در طول تمام این سالها ازنزدیک دنبال می کردم، دنبال کنم. تفاوت ساعت باعث می شود که نتوانم بازیهارا تماشا کنم. از طریق اخبار یا پیغامهایی که می گیرم درجریان نتایج بازیها قرار می گیرم. هنوز امتیازات زیادی تا تعیین شدن سرنوشت لالیگا باقی است

6363