چرا منچستریونایتدی‌ها در جام حذفی طرفدار منچسترسیتی هستند؟

چرا منچستریونایتدی‌ها در جام حذفی طرفدار منچسترسیتی هستند؟

سایت رسمی فوتبالی – اگر منچستریونایتد در لیگ برتر ششم شود، طرفداران آنها در جام حذفی از منچسترسیتی حمایت خواهند کرد.

یونایتد نتوانست به لیگ قهرمانان فصل بعد راه پیدا کند و فاصله امتیازی این تیم با رقبا جبران‌شدنی نیست.

تساوی با هادرسفیلد در روز یکشنبه به این معناست که مردان اوله گونار سولشر دیگر نمی‌توانند به لیگ قهرمانان برسند. اما پنجم یا ششم شدن در لیگ آنها را به لیگ اروپا می‌رساند. البته این که آنها در چه مرحله‌ای به لیگ اروپا بروند بستگی به جام حذفی دارد.

منچسترسیتی دو هفته دیگر در فینال جام حذفی با واتفورد دیدار خواهد کرد. مردان پپ گواردیولا امیدوارند که سه‌گانه داخلی را به دست بیاورند. واتفورد هم به دنبال اولین قهرمانی تاریخ باشگاه است.

قهرمان جام حذفی به لیگ اروپا راه می‌یابد. اگر سیتی قهرمان شود، چون از طریق لیگ برتر به لیگ قهرمانان می‌رسد، جایگاه حضور در لیگ اروپا به تیم هفتم خواهد رسید که ولوز یا لسترسیتی خواهد بود و تیم ششم جدول لیگ برتر به مرحله گروهی لیگ اروپا می‌رسد. 

اما اگر واتفورد قهرمان شود، این تیم مستقیما به مرحله گروهی لیگ اروپا راه پیدا می‌کند. در این صورت، اگر منچستریونایتد در لیگ ششم شود، باید در مرحله مقدماتی لیگ اروپا بازی کند که این بازی در 25 جولای است. منچستریونایتد قرار است در آن تاریخ با تاتنهام دیداری دوستانه و پردرآمد را برگزار کند، که درآمد حاصل از این بازی 1 میلیون پوند خواهد بود. اما اگر آنها به مرحله مقدماتی لیگ اروپا بروند، انجام این بازی در هاله‌ای از ابهام قرار خواهد گرفت.

8444