خداحافظی رسمی یحیی توره با دنیای فوتبال

خداحافظی رسمی یحیی توره با دنیای فوتبال

سایت رسمی فوتبالی-  یحیی توره ستاره سابق فوتبال ساحل عاج و باشگاه بارسلونا به صورت رسمی از دنیای فوتبال خداحافظی کرد. او بعد از سپری کردن سالهای درخشان در دنیای فوتبال و پوشیدن پیراهن تیمهای بزرگی مثل منچسترسیتی و بارسلونا حالا و درسن 35 سالگی تصمیم به بازنشستگی گرفته است.

به گزارش فوتبالی، ویترین افتخارات او از جامهای مختلفی پر شده که دربین آنها می توان جام قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا که با پیراهن بارسلونا موفق به فتح آن شده بود را دید.

مدیربرنامه های یحیی توره در صفحه رسمی اش در شبکه های اجتماعی نوشت:« یحیی توره، کارنامه فوتبالی اش به عنوان فوتبالیست را بسته است و گام بعد، آغاز فعالیت در زمینه سرمربیگری است.»

دمیتری سلوک، مدیربرنامه های توره در گفتگو با شبکه روسی اسپورت 24 دراین باره گفت:« این را برای اولین بار می گویم؛ یایا توره کارنامه فوتبالی اش به عنوان یک قهرمان را بسته است؛ بازی خداحافظی او که منچسترسیتی برایش برگزار کرد، در حقیقت پایان واقعی کارنامه فوتبالی او به عنوان یک فوتبالیست بود؛ نه تنها دراین تیم، بلکه درمجموع. یحیی یکی از بهترین بازیکنان قاره آفریقاست و یکی از درخشان ترین کارنامه های ورزشی را در تاریخ فوتبال آفریقا داشت. به همین خاطر هم باید در اوج زیبایی فوتبال را ترک کند. ما مدتهاست دراین باره صحبت می کنیم.»

او ادامه داد:« همه بازیکنان فوتبال دوست دارند که تا بیشترین زمان ممکن فوتبال بازی کنند. ولی با درنظر داشتن شرایط فیزیکی، یحیی می توانست تا 5 سال دیگر هم در اوج ادامه دهد ولی به این نتیجه رسیدیم که او به عنوان بازیکن سابق بارسا و سیتی نباید دچار افت شود. من و یایا تصمیم گرفتیم تا او مسیر متفاوتی را دنبال کند. خداحافظی در اوج و به عنوان یک قهرمان و آغاز دوران جدیدی در زندگی به عنوان سرمربی.. من مطمئنم که او در دنیای مربیگری به بالاترین سطوح ممکن خواهد رسید. ما هیچ سرمربی افریقایی ای در لیگ برتر انگلیس نداریم.»

در ماه دسامبر گذشته بود که یحیی توره از باشگاه المپیاکوس یونان که آخرین باشگاه فوتبالی حرفه ای اش بود جدا شد و حالا خبر بازنشستگی او به صورت رسمی اعلام شده است.

6363