استقلال و پرسپولیس به عدد 9 رسیدند!

استقلال و پرسپولیس به عدد 9 رسیدند!

وب سایت رسمی فوتبالی- دو تیم استقلال و پرسپولیس در تعداد دفعاتی که در انتهای یک فصل بالاتر از یکدیگر قرار گرفتند به تساوی 9 بر 9 رسیدند!

به گزارش فوتبالی، هجدهمین دوره مسابقات لیگ برتر فوتبال ایران (جام خلیج فارس) نیز رو به پایان است و تیم های پرسپولیس، سپاهان و استقلال در فاصله یک هفته مانده به پایان این رقابتها، به ترتیب در مکان های اول تا سوم قرار گرفته اند. رقابت تنگاتنگی بین این سه تیم بر سر کسب عنوان قهرمانی به خصوص در هفته های اخیر در جریان بود که با تصمیمات ابهام آمیز داوری در بازی های اخیر، باید استقلال را از این کورس جدا شده بدانیم. اما آن چه که محرز شده این است که استقلال این فصل نیز برای چهارمین بار پیاپی پایین تر از قرمز پوشان پایتخت، مسابقات را به پایان می رساند و با این حساب باید گفت که حالا این دو تیم در تعداد دفعاتی که فصلی را پایین تر از رقیب سنتی خود به پایان می رسانند برابر شده اند که سهم هر کدام 9 فصل می باشد.

استقلال در پایان دوره های سوم، چهارم، پنجم، هشتم، دوازدهم و چهاردهم با هدایت امیر قلعه نویی، در لیگ نهم با هدایت صمد مرفاوی و در لیگ دهم و یازدهم با سرمربیگری پرویز مظلومی بالاتر از رقیب سنتی خود قرار گرفته و در مقابل، پرسپولیس در لیگ های اول و دوم با هدایت علی پروین، لیگ ششم با هدایت مصطفی دنیزلی، لیگ هفتم با سرمربیگری افشین قطبی، لیگ سیزدهم با علی دایی و در دوره های پانزدهم، شانزدهم، هفدهم و هجدهم با هدایت برانکو ایوانکوویچ توانسته بالاتر از آبی پوشان پایتخت در جدول رده بندی مسابقات لیگ برتر، فصل را به پایان برساند.

با بررسی این آمار، دو نام بیشتر از بقیه سرمربیان این دو تیم به چشم می خورد که در استقلال امیر قلعه نویی و در پرسپولیس برانکو ایوانکوویچ است. تکلیف قلعه نویی که مشخص است و او در حال حاضر در سپاهان کار خود را پیش می برد اما هواداران پرسپولیس این روزها به شدت نگران وضعیت سرمربی محبوب خود هستند. با این وجود اعضای هیات مدیره پرسپولیس قاطعانه از حفظ برانکو برای سال و حتی سال های آینده خبر می دهند.

4344