هلند 3 - انگلیس یک/ لاله‌ها پژمرده نشدند

هلند 3 - انگلیس یک/ لاله‌ها پژمرده نشدند

وب سایت رسمی فوتبالی- هلند موفق شد با برتری مقابل انگلیس راهی فینال لیگ ملت های اروپا شود.

به گزارش فوتبالی، در دومین دیدار نیمه نهایی لیگ ملت‌های اروپا، تیم های هلند و انگلستان به مصاف هم رفتند. برجسته ترین نکته این بازی اشتباهات دفاعی بود که از سوی هر دو تیم رخ داد.

ابتدا در دقایق ابتدایی بازی با اشتباه ماتیاس دلیخت، انگلیسی ها صاحب یک ضربه پنالتی شدند که رشفورد آن را تبدیل به گل کرد. در ادامه روی یک ضربه کرنر، دلیخت اشتباهش را جبران کرد و کار را به تساوی کشاند. اما در دقایق پایانی بازی در وقت های معمول این انگلیس بود که توسط لینگارد به گل رسید. ابتدا این گل توسط داور پذیرفته شد اما به کمک VAR آفساید میلیمتری لینگارد گرفته شد و گل مردود اعلام شد تا هلندی ها قائله را نبازند.

کار در وقت های اضافه دنبال شد و در این دقایق مدافعان انگلیسی گل کاشتند! ابتدا روی پاس رو به عقب و اشتباه فاحش استونز، دیپای با دروازه بان تک به تک شد که ضربه او را پیکفورد دفع کرد اما در ادامه در حالیکه واکر، پیکفورد و پرامز برای رسیدن با توپ برگشتی می‌دویدند، کایل واکر به اشتباه دروازه خودی را باز کرد. این پایان کار نبود و در نیمه دوم وقت های اضافه، روی اشتباه مسلم استونز و بارکلی، توپ به دیپای رسید و با پاس او، پرامز دروازه خالی را باز کرد تا بازگشت هلندی ها به بازی کامل شود.

بدین ترتیب هلند و پرتغال فینال اولین دوره رقابت های لیگ ملت های اروپا را برگزار خواهند کرد. این بازی یکشنبه (19 خرداد) از ساعت 23:15 به وقت ایران در ورزشگاه دراگائوی پورتو برگزار خواهد شد. جدالی که برنده آن علاوه بر قهرمانی، مستقیما به مسابقات یورو 2020 راه پیدا می‌کند و شاید جدال کریستیانو رونالدو و فن‌دایک در کسب جوایز فردی نظیر توپ طلا نیز تاثیر گذار باشد. 

7413