مادر هازارد: ادن طعم گلزنی را قبل از تولدش نیز چشیده بود

مادر هازارد: ادن طعم گلزنی را قبل از تولدش نیز چشیده بود

سایت رسمی فوتبالی- ادن هازارد ستاره جدید رئال مادرید آنقدر بازیکن خوبی است که حتی قبل از تولدش هم گلزنی می کرده.

به گزارش فوتبالی ماجرا از این قرار است که کارینه مادر هازارد فوتبالیست یکی از تیمهای باشگاهی بلژیک بوده. او حالا در صحبتهایی گفته:« ادن هازارد اولین گلهای فوتبالی اش را به لطف من زده.»

کارینه  از بیست سالگی فوتبال بازی می کرده و زمانی که سه ماهه باردار بوده به توصیه پزشکان فوتبال را کنارگذاشته. در آن زمان او 26 سال بود و از زمان کودکی عاشق فوتبال بوده. فوتبال بخشی جدایی ناپذیر در زندگی مادر هازارد بوده و به نظر می رسد که این عشق به فرزندانش نیز منتقل شده.

والدین هازارد در دهه 90 با هم ازدواج کردند و پدر او، تیری هم یک بازیکن میانی بود که در تیم لوور در لیگ دسته دو بلژیک بازی می کرد. اولین دیدار این زوج به زمانی برمی گردد که تیری به تماشای یکی از مسابقات فوتبال زنان نشسته بود و کارینه در زمین فوتبال حضور داشت.

ادن هازارد معتقد است که توانایی های فوتبالی پدر و مادرش در او نهادینده شده است. خود او دراین باره گفته:« پدرم خونسرد بود وبه آرامی با توپ حرکت می کرد. آنطور که به من گفته اند مادرم مهاجمی سرعتی بوده. هرگز فوتبال بازی کردن مادرم راندیده ام ولی فوتبال پدرم را دیده ام.»

حالا کارینه و تیری 4پسر دارند: علاوه بر ادن، کیلیان که به صورت قرضی از سرکله بروژ به چلسی منتقل شده؛ تورگان که بازیکن بوروسیا مونشن گلادباخ است و اتان 15 ساله که درتیمهای پایه ای توبیزه بلژیک بازی می کند.

زمانی که پدر هازارد از فوتبال خداحافظی کرد، زمانش را صرف پرورش مهارتهای فوتبالی پسرانش نمود. تجربه فوتبال بازی کردن و سپس مربی ورزش مدارس بودن، باعث شد تا والدین هازارد توانایی بالایی در رشد فوتبالی فرزندانشان داشته باشند. خود هازارد دراین باره گفته:« من و برادرانم هرگز با هم رقابت نمی کردیم؛ همیشه متحد بودیم و از نظر من هر سه ما ستاره هستیم.»

اوایل مادر هازارد چندان موافق جو عمیق فوتبالی خانواده نبوده. تیری دراین باره گفته:« در زمان کودکی فرزندانمان خیلی صبوری می کردیم و کیلومترهای زیادی با ماشین سفر می کردیم تا اهداف فوتبالی فرزندانمان را برآورده کنیم.»

مثلا درسال 2007 بود که ادن هازارد و پدرش به لنز سفر کردند تا به تماشای اولین بازی رسمی تورگان بنشینند.

ادن هازارد زمانی که 16 ساله بود به لیل فرانسه پیوست تا فوتبالش را ادامه دهد و سرمربی اش دراین تیم، او را با مسی مقایسه می کرد:« ادن خیلی درشت نیست ولی خیلی سریع است و می تواند دو یا سه نفر را در یک فضای کوچک پشت سربگذارد. او می تواند گل بزند و موقعیت گل برای هم تیمی هایش فراهم کند. او هنوز به اندازه مسی خوب نیست ولی مهارتهایی مثل مسی دارد و می تواند تبدیل به بازیکنی دراین حد و اندازه ها شود.»

فرزندان خانه هازارد ساعتها فوتبال بازی می کردند ودرکنار هم لحظات خوشی را رقم می زدند. در آن روزهای کودکی، تورگان دروازه بان بود و ادن دریبل زدن را تمرین می کرد. او بایاد آوری آن روزها گفته:« من و برادرها و پدرم می توانستیم تیم فوتبالی 5 نفره را تشکیل بدهیم و مادرم هم سرمربی مان بود.»

حالا تیم خانواده هازارد ممکن است گسترده تر شود. یانیس، لئو و سامی پسران ادن هازارد و همسرش ناتاشا هم احتمالا خون فوتبالی خانواده را در رگهایشان دارند.

خبرنگارانی که به زادگاه هازارد در 50 کیلومتری مرز بلژیک با فرانسه سفر کرده اند، می گویند که جو فوتبالی در کوچه کوچه این شهر کوچک حس می شود. دیوارها مملو از تصاویر فرزندان خانواده هازارد هستند و کودکان با یک توپ در خیابانها می دوند و با دوستان یا والدینشان فوتبال بازی می کنند.

6363