توضیح ترابیان: چرا رنار سرمربی تیم ملی نشد

توضیح ترابیان: چرا رنار سرمربی تیم ملی نشد

وبسایت رسمی فوتبالی – دلیل عدم حضور ارو رنار( یا با تلفظ دیگر هروه رنارد) در تیم ملی مشخص شد.

به گزارش فوتبالی، از شبی که سرمربی فرانسوی تیم ملی مراکش، بازی تیم ملی مقابل ژاپن را در جایگاه ویژه ورزشگاه بن زاید شهر العین و در کنار ابراهیم شکوری و امیررضا خادم دید، این شایعه مطرح شد که فدراسیون فوتبال قصد دارد او را به عنوان جانشین کی‎روش معرفی کند.

در همان زمان نزدیکان فدراسیون فوتبال از رنار به عنوان یکی از گزینه‎های اصلی تاج و همکارانش نام برده می‏‎شد اما فدراسیون فوتبال نهایتا مارک ویلموتس را به عنوان سرمربی تیم ملی انتخاب کرد.

اینکه چطور رنار از فهرست گزینه‎های فدراسیون حذف شده، موضوعی است که عباس ترابیان درباره آن توضیح داده.

ترابیان که با پیگیری‎های او کارلوس کی‎روش سرمربی تیم ملی شد، درباره به نتیجه نرسیدن مذاکرات با سرمربی تیم ملی مراکش به ایران ورزشی گفته:" من با رنار مذاکره کرده بودم و او هم از نظر فنی چیزی کم از کی‌روش نداشت و هم از نظر اخلاقی بسیار انسان خوش‌اخلاق و منطقی بود. من 5 روز با او زندگی کردم. رنار واقعاً مشتاق بود به ایران بیاید. او کاملاً شرایط فوتبال ایران را می‌دانست و شرایط و مشکلات ما را پذیرفته بود. او بعد از پایان قراردادش با تیم ملی مراکش می‌توانست با ما قرارداد ببندد. قرارداد او ماه ژوئن به پایان می‌رسید اما از طرفی فدراسیون فوتبال برای انتخاب هرچه زودتر سرمربی تیم ملی تحت فشار بود و به همین دلیل منتظر رنار نماندیم، ضمن اینکه در این رابطه خود آقای تاج تصمیم گرفتند و من از جزییات مذاکره با ویلموتس اطلاعی ندارم."

1984