دفاعیه صفحه منتسب به هدایتی: برانکو با کمک آقای عابربانک به پرسپولیس آمد!

دفاعیه صفحه منتسب به هدایتی: برانکو با کمک آقای عابربانک به پرسپولیس آمد!

وبسایت رسمی فوتبالی – عابربانک معروف فوتبال ایران دلیل اصلی حضور برانکو در پرسپولیس بوده است.

به گزارش فوتبالی، درحالی که محمود گودرزی وزیر پیشین ورزش ایران بارها اعلام کرده بود هیچ اجازه‌ای به مدیران پرسپولیس برای گرفتن کمک از حسین هدایتی نداده اما حساب اینستاگرامی این متهم بانکی که به بیست سال حبس محکوم شده، مصاحبه جالبی از او منتشر کرده است. مصاحبه ای که در ماشین گرفته شده و دو روز قبل منتشر شده است.

هدایتی در این مصاحبه گفته:" زمانی که درخشان سرمربی پرسپولیس بود آقای گودرزی به عنوان وزیر وقت ورزش از من دعوت کرد که به دفترشان بروم. در این جلسه آقای پروین هم حضور داشتند. ایشان از من خواست که به پرسپولیس کمک کنم چرا که در آن زمان تیم تا رده سیزدهم جدول سقوط کرده بود. پیشنهاد من استفاده از مربی خارجی بود اما به این نکته هم اشاره کردم که تا زمان نهایی شدن مذاکره با مربی خارجی باید از حمید درخشان حمایت شود"

هدایتی درباره نحوه حضور برانکو در پرسپولیس هم توضیح جالبی دارد:" آن زمان نژادفلاح سرپرست پرسپولیس بود و از من خواست که کمک کنم. او گفت حاجی ما حتی پول برای گرفتن بلیت و رزرو هتل در ترکیه هم نداریم  که من این قضیه را هم حل کردم و حتی وکیلم را هم به همراه نژادفلاح به ترکیه فرستادم"

جناب عابربانک برای اینکه نشان دهد چه نقش مهمی در پرسپولیسی شدن برانکو داشته از یک موضوع با اهمیت پرده برداری کرده است:" شب قبل از حضور برانکو در ایران، کی روش به خاطر داشتن بدهی مالیاتی مجبور شد هنگام ورود به فرودگاه امام پاسپورتش را تحویل دهد. برانکو هم بدهی مالیاتی داشت. رقمی بیشتر از 400 میلیون تومان اما با همکاری اداره دارایی بدهی او را به رقمی نزدیک 150 میلیون تومان رساندیم. من این چک را صادر کردم و به احمدرضا عابدزاده دادم تا او آن را به اداره مالیات برساند. دوستان در اداره مالیات هم لطف کردند و بعد از ساعات اداری ایستادند تا مشکل مالیاتی برانکو حل شود و مشکلی هنگام ورود او به کشور ایجاد نشود و حاشیه ای به وجود نیاید"

سابقه کمک به قرمزها

این اولین باری نیست که هدایتی به پرسپولیس کمک کرده. روزنامه سازندگی در گزارشی که اسفند ماه گذشته منتشر کرد به کمکهای او اشاره کرده که آن را برایتان نقل می کنیم: 500 میلیون تومان برای انتقال بیرانوند به پرسپولیس، 700 میلیون تومان برای قرمز پوش شدن وحید امیری، 200 هزار یورو بابت قرارداد گولچ، 700 میلیون تومان برای انتقال سیدجلال حسینی به پرسپولیس، 800 میلیون بابت خرید کاوه رضایی که البته کاوه پرسپولیسی نشد و باشگاه پول آن را صرف موارد دیگری کرد. 1.2 میلیارد بابت بازگشت طارمی از ترکیه. 400 میلیون بابت بازگشت رضاییان از ترکیه. 1.4 میلیارد بابت جذب خلعتبری از عجمان. 300 میلیون تومان بابت تسویه با درخشان و 400 سکه هم برای دومین قهرمانی پرسپولیس در لیگ برتر.

اگر هزینه دلاری او و همچنین سکه ها را فاکتور بگیریم، عابربانک 6 میلیارد تومان در سالهای مختلف به پرسپولیس کمک کرده است.

روزنامه سازندگی در گزارشش به این نکته هم اشاره کرده که هدایتی به جز این موارد کمکهایی به فدراسیون فوتبال و باشگاه ملوان هم داشته و حتی بخشی از هزینه درمانی مرحوم حجازی و  را هم تقبل کرده بود. نکته مهم اینکه اسفندماه سال گذشته نماینده دادستان تهران در پرونده حسن هدایتی، از کسانی که از او پول گرفته بودند خواسته بود هر چه زودتر این پول‎ها را برگدانند و بدانند که این پول برای مردم است.

1984