جنجال روز: قطع شدن VAR در بازی برزیل- آرژانتین به خاطر حضور رئیس جمهور برزیل!

جنجال روز: قطع شدن VAR در بازی برزیل- آرژانتین به خاطر حضور رئیس جمهور برزیل!

سایت رسمی فوتبالی- باخت 0-2 تیم ملی آرژانتین مقابل برزیل در مرحله نیمه نهایی کوپا آمه ریکا اصلا به مذاق آرژانتینی ها خوش نیامده است. البته دلیل دلخوری و ناراحتی آرژانتینی ها ، تنها نتیجه ناامید کننده رقم خورده در این بازی نیست، بلکه آنها از نحوه ناکامی تیمشان در مسیر رسیدن به بازی فینال حسابی دلخور و ناراحت هستند.

به گزارش فوتبالی، آرژانتینی از 2 پنالتی ای که در جریان این بازی برای تیمشان گرفته نشد حسابی شاکی هستند و درمورد صحنه ای که منجر به گل دوم برزیل شد هم بحثهای زیادی دارند. آنها معتقدند که در این صحنه ها تکنولوژی وار کار نمی کرده و همین ماجرا به ضرر اسکالونی و شاگردانش تمام شده است. 

ساعاتی بعد از اتمام این بازی، مقامات اتحادیه فوتبال آرژانتین گلایه ای رسمی را به کونمبول ارسال کردند و بدین ترتیب اعتراضشان را نسبت به عملکرد رودی زامبرانو، داور اکوادوری بازی مطرح کردند و درعین حال خواهان دسترسی به مذاکرات و گفتگوهای میان داور و سالن وار شدند. کلودیو تاپیا، رئیس اتحادیه فوتبال آرژانتین دراین باره گفته:« من درخواست کردم تا مسئولان کونمبول تصاویر و فایل صوتی سالن وار در بازی آرژانتین- برزیل را در اختیارم قرار دهند. چرا که در آن بازی دو برخورد مشکوک رخ داد که می توانست دو پنالتی برای تیم ملی آرژآنتین به همراه داشته باشد ولی عجیب اینجاست که این صحنه ها بازبینی نشده و طبق آنچه در پروتکلها ذکر شده، به داور اطلاع رسانی نشده است.»

اما ماجرا به اینجا ختم نمی شود. گویا حضور ژائیر بولسونارو، رئیس جمهور برزیل در ورزشگاه محل برگزاری این بازی، باعث قطع شدن ارتباط میان داور بازی و سالن تکنولوژی وار شده و بدین ترتیب اوضاع به نفع سلسائو پیش رفته است. طبق گزارش برخی از رسانه های برزیلی، فرکانس رادیویی نیروهای امنیتی رئیس جمهور برزیل، دقیقا همان فرکانس رادیویی ای بوده که برای ارتباط میان داور بازی و سالن وار به کار می رفته و حضور رئیس جمهور برزیل در ورزشگاه باعث شده تا این ارتباط رادیویی قطع شود. 

دراین میان تاپیا رئیس اتحادیه فوتبال آرژانتین گفته:« ما درعین حال نگران گزارشهایی هستیم که رسانه ها و وب سایتها و خبرنگاران برزیلی درمورد مشکلات و تداخل سیستم ارتباطی میان سالن وار و داوران در آن بازی منتشر می کنند.»

 6363