شیرازی: برای راه اندازی VAR باید ببینیم وظایف هیات فوتبال استان تهران چیست

شیرازی: برای راه اندازی VAR باید ببینیم وظایف هیات فوتبال استان تهران چیست

وب سایت رسمی فوتبالی- رئیس هیات فوتبال استان تهران گفت: برای عملیاتی شدن راه اندازی سیستم "وار" باید به ما ابلاغ رسمی شود و بعد از آن می‌توانیم در خدمت فدراسیون و باشگاه‌های تهرانی باشیم.

به گزارش فوتبالی و به نقل از فارس، حبیب‌الله شیرازی، در مورد نصب دوربین‌های سیستم کمک‌داور ویدئویی در ورزشگاه‌های تهران،‌گفت: به هر حال فدراسیون  فوتبال هر اقدامی که بخواهد انجام بدهد، هیأت فوتبال به عنوان بازوی اجرایی، از طریق هماهنگی‌هایی که انجام می‌شود در خدمت این فدراسیون خواهد بود تا این سیستم راه‌اندازی شود و به نحو شایسته‌ای به کار گرفته شود.

شیرازی در مورد اینکه آیا ابلاغ رسمی برای راه‌اندازی سیستم VAR به هیات فوتبال انجام شده، گفت: خیر، هنوز ابلاغ رسمی به ما نشده اما آن طور که اطلاع دارم مقدمات و بسترسازی صورت گرفته تا به موقع وارد عمل شویم، ما منتظر دستور فدراسیون هستیم. آن‌ها باید کارهای کلی را انجام بدهند و زمانی که این مسئله وارد فاز عملیاتی شد ما هم کمک می‌کنیم که ان‌شاءالله راه‌اندازی شود.

وی در خصوص اینکه چه زمانی ممکن است این کار وارد فاز عملیاتی شود،‌گفت:‌ در این مورد نامه‌هایی آمده که می‌خواهند این کار را انجام بدهند. در جلسه‌ای هم که هفته گذشته در سازمان لیگ داشتیم، در این مورد صحبت شد، اما در مورد اجرایی شدنش باید به ما بگویند که روال کار چگونه است تا ما هم وارد عمل شویم. به هر حال آن‌ها باید قرارداد را با طرفی که می‌خواهد این کار را انجام بدهد ببندند و بعد زمانی که تمام امور آن نهایی شد، ما هم وارد کار می‌شویم تا به موقع استفاده از این سیستم برای بازی‌ها عملی شود.

رئیس هیأت فوتبال استان تهران در پاسخ به این سؤال که با توجه به انتشار نقشه  جانمایی دوربین‌های VAR آیا این هیأت برنامه‌ریزی و پیش‌بینی‌ را انجام داده است، گفت: خیر، همانطور که اشاره کردم باید برای عملیاتی شدن به ما ابلاغ رسمی شود و بعد از آن ما نهایت همکاری را انجام می‌دهیم تا در خدمت فدراسیون و باشگاه‌های تهرانی باشیم. باید ببینیم آنچه که به عنوان وظایف هیأت فوتبال تعیین می‌شود، چیست تا به نحو شایسته‌ای آن را انجام بدهیم. 

شیرازی افزود:‌ ورزشگاه‌های آزادی، شهرقدس، دستگردی مد نظر هستند و حتی ممکن است ورزشگاه تختی نیز برای این مسئله در نظر گرفته شود اما در مورد اجرایی شدن سیستم VAR هنوز ابلاغ رسمی نشده و زمانیکه این ابلاغ انجام شود، ما هم می‌توانیم در مورد جزئیاتش صحبت کنیم.

وی در مورد اینکه آیا برآوردی از هزینه راه‌اندازی این سیستم در استان تهران دارد، گفت: خیر، چون من در جریان ریز امور نیستم. با توجه به انتصاب آقای ممبینی به عنوان رئیس جدید کمیته داوران ان‌شاءالله در اولین نشست و هماهنگی که برگزار شود جزئیاتش را به ما اعلام می‌کنند و ما هم در این مورد کارها و اقدامات لازم را انجام می‌دهیم.

7413