رسمی؛ توافق میلان و اینتر برای ساخت استادیوم جدید

رسمی؛ توافق میلان و اینتر برای ساخت استادیوم جدید

سایت رسمی فوتبالی- دو باشگاه همشهری میلان و اینتر پروژه مشترکی را برای ساخت استادیوم جدیدی در شهر میلان، به شهرداری این شهر ارائه کردند. 

به گزارش فوتبالی،تا زمان تایید شدن این طرح از سوی شهرداری، جزئیات بیشتری درمورد این ورزشگاه از سوی دو باشگاه اعلام نخواهد شد ولی طبق اخبار منتشره، ظرفیت استادیوم جدید 60 هزار نفر خواهد بود و سرمایه ای در حدود 1.2 میلیارد یورو برای احداث آن نیاز خواهد بود.

درابتدا صحبتهایی درمورد بازسازی سن سیروی فعلی مطرح شده بود اما وجود برخی مشکلات از جمله ایجاد خطر برای محله های اطراف و برخی مشکلات غیرقابل پیش بینی دیگر باعث شد تا آنها درتصمیمشان تجدید نظر کنند. از سوی دیگر، در صورت بازسازی سن سیرو، ظرفیت استادیوم به 45 هزار نفر کاهش می یافت و بدین ترتیب درآمدزایی دو باشگاه از فروش بلیط کمتر می شد و به همین خاطر، مدیران دو باشگاه میلان و اینتر تصمیم گرفتند برای ساخت یک استادیوم جدید سرمایه گذاری کنند.

 آنها به این جمع بندی رسیده اند که زمان ساخت یک استادیوم جدید فرا رسیده و به همین خاطر پس از توافق سران دو باشگاه، آنها طرحی را به شهرداری میلان ارائه کردند. در طول سالهای اخیر برخی از باشگاه های بزرگ اروپایی، استادیوم های جدیدی را برای تیمهایشان ساختند که از جمله آنها می توان به یوونتوس، تاتنهام و اتلتیکومادرید اشاره کرد.

6363