وب سایت رسمی فوتبالی- پرسپولیس برای تامین پوشاک فصل آیندهاش احتمالا با برندی همکاری میکند که سابقه طولانی حضور در فوتبال ایران را دارد؛ اما طرح لباس قرمزها به چه شکلی خواهد بود؟!
به گزارش خبرنگار ایلنا، مدت هاست که تیم های باشگاهی فوتبال ایران برندهای معتبر را استفاده نمیکنند و با تولیدی هایی قرارداد میبندند که اغلب تامین البسه تیم های نه چندان معروف را در دست دارند. اگرچه بارها صحبت از حضور برندهایی چون آدیداس، نایکی، پوما و... در فوتبال ایران مطرح شده اما هیچگاه این طرح به واقعیت حتی نزدیک هم نشده تا رویای پوشیدن پیراهن با برندهای معروف، حسرت هواداران و البته بازیکنان ایرانی باشد.
برای فصل آینده نیز احتمالا شاهد حضور برندهای قبلی در لیگ خواهیم بود. باشگاه پرسپولیس در این 4 سال به عنوان موفق ترین تیم ایرانی، 4 بار برند لباس های خود را تغییر داده که هر کدام داستان خود را داشته است. فصل گذشته مدیر رسانه ای پرسپولیس درباره تغییر به لی نینگ گفت: «یکی از شرایطی که برای ما گذاشتند این بود که باید اسپانسر لباس حتما در ایران هم تولیدی داشته باشد».
پرسپولیس تیمی است که کار خود به عنوان یک باشگاه پرطرفدار را با لباس قرمز آغاز کرد. حضور آلن راجرز به عنوان سرمربی انگلیسی که هوادار تیم آرسنال بود، سبب شد تا پیراهن های تیم سرخپوش پایتخت نیز به شکل توپچی های لندن شود؛ پیراهن های قرمز با آستین سفید و شورت ورزشی سفید به همراه جوراب های قرمز رنگ که همین حالا نیز به نوعی نماد باشگاه محسوب میشود.
47 درصد متمایل به تم قرمز – مشکی
نخستین لباس قرمز رنگ تاریخ پرسپولیس، باوجود تمام سادگی اش موردپسند عامه هواداران این تیم است اما نظرسنجی هایی که در شبکه های اجتماعی از پرسپولیسی ها انجام شده نشان می دهد که 47 درصد از مخاطبان خواستار تم قرمز – مشکی در لباس های این تیم هستند. 39 درصد تمایل دارند لباس با تم قرمز – سفید طراحی شود، 14 درصد نیز میخواهند رنگی جدید در کنار قرمز قرار گیرد.
شاید کاهش تمایل طرفداران پرسپولیس یا به عبارت بهتر مخاطبان این نظرخواهی به تم قرمز و سفید، طراحی نه چندان دل پسند چند لباس اخیر باشگاه با این تم باشد. به طور مثال در لیگ هفدهم جوما لباس پرسپولیس را با این رنگ ها معرفی کرد که به خاطر طراحی نه چندان خوب، مورد توجه هواداران قرار نگرفت.
طرحهای فانتزی – فضایی در شبکه های اجتماعی
هر ساله پیش از شروع لیگ هواداران در شبکه های اجتماعی طرح هایی را به نمایش می گذارند که بسیار عجیب و غریب هستند. اغلب آن ها شکل های فانتزی و فضایی دارند و برخی دیگر هم کپی شده از تیم های معروفاند یا این که از طرح های برندهای خاص الهام گرفته شده اند که طبیعتا هیچ یک مورد توجه طراحان قرار نمی گیرد.
اکنون نیز در شبکه های اجتماعی هرروزه گرافیست ها پیراهن های مختلف را برای پرسپولیس، استقلال و دیگر تیم ها طراحی می کنند که با واکنش های گوناگون روبرو می شوند اما تجربه های قبلی به هوادارا نشان داده این طرح ها به شکل کامپیوتری باقی مانده و هیچ وقت اجرایی نمی شوند.
تصمیم آل اشپورت چیست؟
آل اشپورت در روزهای اخیر از هواداران پرسپولیس خواسته تا نظر خود را درباره طرح پیراهن فصل آینده در شبکه های اجتماعی منتشر کنند. همچنین این برند آلمانی به پرسپولیسی ها وعده داده که «یکی از زیباترین پیراهنهای پرسپولیس طراحی خواهد شد». آل اشپورت سال های طولانی تامین البسه پرسپولیس رابرعهده داشت اما اغلب از لباس های پیش تر طراحی شده استفاده می کرد ولی برای لیگ پانزدهم آن ها با طرحی جالب، هواداران سرخپوش را سورپرایز کردند و سبب شدند تا یکی از خاطره انگیزترین لباس های باشگاه تولید شود.
اما نکته منفی این بود که باوجود طراحی اختصاصی، این برند چند هفته پس از شروع لیگ و با تاخیر فراوان از لباس سرخ ها رونمایی کرد. حالا آل اشپورت پرسپولیس را فعلا با لباس های خوش رنگ و طرح ثابت راهی ترکیه کرده اما همه امیدوارند که این برند در کنار دیگر تولیدی ها، طرح هایی اختصاصی و منحصر به فرد را برای باشگاه ها تولید کنند و در آن، باشگاه های ایرانی نیز در عمل برای درآمدزایی از فروش لباس، حداکثر تلاش خود را انجام دهند.
پرسپولیس به ثبات میرسد؟
سرخپوشان در هفتههای اخیر با طرح و رنگهای متفاوتی در تمرینات حاضر شدهاند. رنگهای قرمز، زرشکی و زرد متمایل به نارنجی توسط بازیکنان پوشیده شده و گلرهای این تیم هم با پیراهنهای سبز و نارنجی دیده شدهاند.
کادرفنی و در راس آن گابریل کالدرون هم از تیشرت سبز-آبی و روپوش سورمهای که رنگهایی نزدیک به آبی هستند استفاده میکنند که این رنگ مورد علاقه هواداران نیست.
باید دید با ارائه طرح واحد از برند تولیدی جدید این مشکلات و سردرگمیها رفع میشود یا نه.
7655