گزارش ویژه/ فدراسیون فوتبال به دنبال جور کردن قسط اول حقوق ویلموتس

گزارش ویژه/ فدراسیون فوتبال به دنبال جور کردن قسط اول حقوق ویلموتس

وبسایت رسمی فوتبالی  - آیا سرمربی تیم ملی در صورت نگرفتن قسط اول حقوقش، قراردادش را فسخ خواهد کرد؟

به گزارش فوتبالی، این شایعه نگران کننده، یکی دو روزی می‌شود که در فضای مجازی منتشر شده و حتی روزنامه ایران ورزشی هم در شماره امروز خود به آن اشاره کرد. به نوشته این روزنامه، تلاش‌های مهدی تاج برای دریافت پول از منابع دولتی و حل مشکل پول‌های بلوکه شده در فیفا، به وضوح از شدت گرفتن مشکلات مالی در فدراسیون فوتبال خبر می‌دهد. مهدی تاج بار دیگر خطر قهر و جدایی سرمربی تیم ملی را دستمایه‌ای برای دریافت کمک از نهادهای دولتی قرار داده و در درخواست‌هایی که از مسوولان بانک مرکزی، وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک داشته، این موضوع را مطرح کرده است. ویلموتس و حاشیه‌های احتمالی بدون سرمربی ماندن تیم ملی فوتبال ایران، در حال حاضر بزرگ‌ترین بهانه برای دریافت کمک‌های مالی و تزریق پول به فدراسیون فوتبال است.

البته، تاکتیک رئیس فدراسیون فوتبال، فعلا که جواب نداده چرا که بانک مرکزی به درخواست فدراسیون برای کمک 10 میلیون دلاری پاسخ رد داده است. یک  فرد آگاه در بانک مرکزی به خراسان ورزشی گفته: "ارز به سختی وارد ایران می‌شود و به همین دلیل بانک مرکزی نسبت به درخواست‌ها اولویت‌بندی می‌کند. درحال حاضر آنچه که در شرایط کنونی برای بانک مرکزی مهم است تامین کالاهای اساسی از جمله دارو و غذاهای دامی است، نه تامین ارز‌10 میلیون دلاری برای فدراسیون فوتبال"

در چنین شرایطی شایعه جدایی ویلموتس از تیم ملی به بهانه پرداخت نشدن مطالباتش را چقدر باید جدی گرفت. این موضوعی است که خبرنگار سایت فوتبالی در پایان بازی دوستانه تیم ملی و تیم امید از علوی سخنگوی فوتبال پرسید. علوی درباره این موضوع می گوید:" تا امروز از طرف سرمربی تیم ملی واکنشی نسبت به دیر شدن پولش ندیدیم اما بالاخره فدراسیون متعهد است که مطالبات کادر فنی تیم ملی را پرداخت کند اما ما به تنهایی نمی توانیم هزینه هایی تیمهای ملی را تامین کنیم و این کار نیاز به یک همت عمومی  و ملی دارد. امیدواریم در اسرع وقت این موضوع حل شود."

1984