رونالدو: بارسا یکی از بهترین تیمهای دنیاست؛ در آینده شاید به مادرید برگردم

رونالدو: بارسا یکی از بهترین تیمهای دنیاست؛ در آینده شاید به مادرید برگردم

سایت رسمی فوتبالی- کریس رونالدو ستاره پرتغالی یوونتوس روز گذشته در شهر مادرید جایزه افسانه ای روزنامه مارکا را دریافت کرد. او به همین بهانه گفتگوی بلندبالایی را با این روزنامه معتبر اسپانیایی انجام داده که در اینجا می توانید بخش پایانی این گفتگو را مطالعه کنید:

*آیا در مورد طعم قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا با بوفون صحبتی کرده ای؟

نه هیچ چیزی در این باره نگفته ام. ما با هم حرف می زنیم؛ چون من واقعا او را تحسین می کنم و بارها با هم روبرو شده بودیم و او به من می گوید که خیلی خوشحال است که الان با هم در یک تیم هستیم. من هم همین را به بوفون می گویم. چون به نظرم او اگر بهترین نباشد، یکی از بهترین دروازه بانان دنیاست. او و کاسیاس دروازه بانانی هستند که در تاریخ دنیای فوتبال جاودان می مانند. خیلی خوشحالم که در کنار بوفون هستم. چون او یک مرد پنج ستاره است.

*در یوونتوس بیشتر وقتت را با چه بازیکنی می گذرانی؟

گروه بازیکنان یووه فوق العاده هستند. آنها واقعا مرا حیرت زده کردند. فکر می کردم که جو رختکن این تیم متفاوت باشد و هرکسی سمت خودش برود ولی اصلا اینگونه نیست. راستش یک گروه خیلی خوب هستیم؛ بسیار متحدیم و من با همه ارتباط خوبی دارم. منطقا با پرتغالی ها و اسپانیایی ها راحت تر ارتباط برقرار می کنم و با آنها بیشتر حرف می زنم ولی با همه بازیکنان یووه خوب هستم.

*در رئال مادرید دلت بیشتر برای چه کسی تنگ شده؟ مارسلو؟

مارسلو در رئال خوشحال است. هرکسی زندگی خودش را دارد و من ارتباط خیلی خوب وصمیمانه ای با او دارم. خیلی با مارسلو حرف می زنم. با کاسمیرو ، په په و کوئنترائو هم همین طور. ارتباط خوبی با آنها دارم. در مجموع با همه در ارتباطم. مارسلو پسر پرانگیزه ای است و خیلی دلم برایش تنگ می شود.

*فکر می کنی کدام بازیکنان بهتر در یووه جا می افتند؟

ستاره ها همیشه در تیمهای بزرگ جا می افتند و قطعا رئال تیم حیرت آوری دارد. آنها سرمایه گذاری زیادی انجام داده اندو بازیکنان جدیدی خریده اند و مطمئنم که فصل خوبی را پشت سرخواهند گذاشت. از کسی اسم نمی برم ولی قطعا تعدادی از بازیکنان رئال خیلی خوب در یوونتوس جا می افتند. ولی من از تیم فعلی یووه راضی هستم. خریدهای خوبی انجام دادیم و تیم فوق العاده ای داریم. بازیکنان خوبی هم روی نیمکت تیم داریم. اگر از هازارد در مورد رئال بپرسید هم همین را خواهد گفت. من به ارزشهای تیم فعلی ام اشاره می کنم. چون تیمی رقابتی و فوق العاده داریم

*شرایط بارسا را چطور می بینی؟ آنها تیم خوبی را شکل داده اندو مشغول هزینه کردن هستند.

مثل هرسال. بارسا امسال هم خیلی قوی است. آنها دی یونگ و گریزمان را خریدند که خریدهای خیلی خوبی هستند و سالهای قبل هم کوتینیو و دمبله را به خدمت گرفتند. بارسا مثل همیشه یکی از بهترین تیمهای دنیاست. مثل رئال مادرید با هازارد، یوویچ و مندی و البته یوونتوس. من به رئال وابسته ام؛ چون رد پایم در این تیم باقی مانده و دوستانم دراین تیم هستندو با این تیم افتخارات زیادی کسب کرده ام و صددرصد مطمئنم که فصل فوق العاده ای راسپری خواهند کرد

*سه تیم مدعی در لیگ قهرمانان اروپا را نام ببر

همان همیشگی ها.. جدای از بحث نقل و انتقالات: رئال مادرید، بارسا، اتلتیکو، یووه، بایرن، لیورپول.. شاید نام یکی دو تیم را جا انداخته باشم ولی به نظرم همان همیشگی ها مدعی هستند. بارسا و رئال بیش از سایر تیمها هزینه کرده اند. سیتی هم شاید در جمع مدعیان باشد ولی در فوتبال همیشه مدعیان قهرمان نمی شوند.

*می گویند که تو نقش پررنگی در انتقال دلیخت به یووه داشتی

بعید می دانم. من خوشحالم که این سوال را از من پرسیدید. چون بعد از فینال لیگ ملتهای اروپا، ما کمی به عنوان دو فوتبالیست با هم صحبت کردیم. این کاملا طبیعی است. چون او 19 سال سن دارد.. همه این حرفها هم در همان زمان باقی ماند. او به شوخی این حرف را زده ولی  من هرگز در زمینه نقل و انتقالات روی نظر یک سرمربی یا یک مدیر تاثیر نمی گذارم. راستش خیلی خوشحالم که دلیخت به یووه آمده

*در آینده خودت را در مادرید تصور می کنی؟

قطعا. همانطور که قبلا گفتم ما عاشق مادرید هستیم و این احتمال را رد نمی کنم. درحال حاضر در ایتالیا و یووه هستم و واقعا خوشحال و خوشبختیم ولی هیچ چیز معلوم نیست. در مادرید لحظات زیبایی را تجربه کردیم و قطعا ممکن است برای زندگی کردن به مادرید بیایم. خواهیم دید. الان به لذت بردن از زمان حال فکر می کنم.

6363