رفیعی: محرومیت خبرنگار به خاطر سوال پرسیدن در قوانین فیفا و ای اف سی وجود ندارد

رفیعی: محرومیت خبرنگار به خاطر سوال پرسیدن در قوانین فیفا و ای اف سی وجود ندارد

وب سایت رسمی فوتبالی- دکتر غلامرضا رفیعی وکیل بین المللی فوتبال در گفت و گو با خبرگزاری دولت گفت: خدا را شکر مهدی تاج فقط رییس فدراسیون فوتبال ایران است و در غیر این صورت معلوم نبود در مقام های دیگر چه احکامی را صادر می کرد.

به گزارش فوتبالی و به نقل از ایرنا، غلامرضا رفیعی روز دوشنبه در گفت‌وگویی با خبرگزاری دولت در خصوص صحبتهای  مهدی تاج مبنی بر اینکه اگر خبرنگاری سوال غیر مرتبطی بپرسد می توانند چهار سال فعالیت او در فوتبال کشور را لغو کنند، گفت: صحبت‌های رییس فدراسیون فوتبال در خصوص خبرنگاران به هیچ عنوان در قوانین کنفدراسیون فوتبال آسیا، فیفا و هیچ کشور دیگر جهان وجود ندارد. هیچ گاه خبرنگاری به خاطر سوالاتش در عرصه فوتبال محروم نشده یا کارت خبرنگاری وی برای این رشته ورزشی به مدت چهار سال باطل نشده است.

وی ادامه داد: به نظر من صحبت‌های مهدی تاج نشان می‌دهد که دامنه صبر و شکیبایی وی نسبت به تعداد اندکی از جامعه خبرنگاران کشور که هر ازگاهی از او انتقاد می‌کنند به سر آمده است. معنای گفت‌وگوی روز گذشته رییس فدراسیون فوتبال در جهان بی‌سابقه است البته شیوه مدیریتی او نیز در جهان فوتبال کم نظیر است.

وکیل بین المللی فوتبال گفت: کسی که خود الزامات اساسنامه فیفا را در جهت اصلاح اساسنامه فدراسیون فوتبال اجرا نکرده، حق ندارد به خبرنگاران آموزش قوانین و مقررات فیفا را بدهد. امیدوارم ورزشی نویسان ایران شهامت، استقلال و غیرت خود را حراج حضور در چهار تورنمنت آسیایی و جهانی نکنند.

وی ادامه داد: خدا را شکر مهدی تاج فقط رییس فدراسیون فوتبال ایران است و در غیر این صورت معلوم نبود در مقام‌های دیگر چه احکامی را صادر می کرد. از او و مشاورین حقوقی وی خواهش می کنم مستند قانونی خود در رابطه با مفاد مصاحبه دیروز رییس فدراسیون فوتبال را بدون کم و کاست در سایت فدراسیون فوتبال منتشر کنند.

رفیعی در پایان گفت: بهتر است مسئولان فدراسیون فوتبال بدانند که فیفا و کنفدراسیون فوتبال آسیا هیچ قانون محرمانه ای ندارند.

7655