گلزنان مشترک شهرآورد را بشناسید/ از فتح آبادی تا ستاره یاغی!

گلزنان مشترک شهرآورد را بشناسید/ از فتح آبادی تا ستاره یاغی!

وب سایت رسمی فوتبالی- جدال امروز شهرآورد در حالی به میزبانی استقلال برگزار می شود که بازی های قبلی پرسپولیس و استقلال حاوی نکات جالب توجهی بوده است که یکی از آنها مردان گلزن مشترک در این دیدار سنتی است.

به گزارش فوتبالی، بازی امروز شهرآورد در حالی برگزار می شود که این بازی مردان مشترک زیادی را در خود دیده است اما در این بین تنها 3 بازیکن مشترک گلزنی این دیدار را تجربه کرده اند.

فتح آبادی اولین شد

غلامرضا فتح آبادی ، مهاجمی که هم سابقه گلزنی با لباس استقلال را در شهرآورد دارد و هم گلزنی برای پرسپولیس یک گل برای هر یک از این تیم ها به ثمر رسانده است. فتح آبادی در 25 آبان  سال 1358 با پیراهن استقلال دروازه پرسپولیس را باز کرد. این در حالی است که حدود 3 سال بعد یعنی در 17 آذر سال 1361 این مهاجم در پرسپولیس موفق شد در شهرآورد برای سرخ ها گلزنی کند.

بیانی و 3 گل در شهرآورد

شاهرخ بیانی دیگر گلزن مشترک تاریخ شهرآورد محسوب می شود. این بازیکن در 25 خرداد سال 1365 موفق شد 2 گل از 3 گل پرسپولیس را به ثمر رسانده و سهم ویژه ای در پیروزی پرسپولیس در برابر تیم سابقش یعنی استقلال داشته باشد. این در حالی است که بیانی 4 سال بعد در 28 دی 1369 در حالی که دوباره استقلالی شده بود در شهرآورد سرخابی ها این بار با پیراهن آبی رنگ موفق به گلزنی شد.

ستاره یاغی و 5 گل!

مهدی هاشمی نسب شاخص ترین مرد گلزن مشترک سرخابی ها در شهرآورد محسوب می شود. مهدی هاشمی نسب در 22 آبان 1377، 20 فروردین 1378، 20 تیر 1387 و 8 اسفند سال 1378 با به ثمر رساندن 4 گل دردربی ستاره بی چون چرای آن سال های پرسپولیس در شهرآورد بود. این در حالی بود که هاشمی نسب در کوچ پر سر و صدا به استقلال 10 دی 1379 در دیدار پر حاشیه دروازه احمدرضا عابدزاده دروازه بان وقت پرسپولیس را گشود و پس از آن از حال رفت! گلی که البته شایعات و حرف و حدیث های زیادی را در پی داشت و مدت ها در مورد آن بحث و صحبت می شد! 

4344