داستان درگیری کلایورت با والدس چیست؟

داستان درگیری کلایورت با والدس چیست؟

پایگاه خبری فوتبالی- ویکتور والدس اخیرا به عنوان سرمربی تیم جوانان آ ی باشگاه بارسلونا مشغول به کار شد و هنوز چیزی از شروع به کارش سپری نشده که او با مدیران باشگاه به اختلاف برخورده است. 

به گزارش فوتبالی، والدس در دفاتر شهرک ورزشی بارسلونا با پاتریک کلایورت، مدیر فوتبال پایه ای باشگاه جروبحث تندی داشت و اختلاف نظرها میان این دو، از همان بدو بازگشت والدس به باشگاه کاتالان آغاز شده است. یکی از منابع آگاه دراین رابطه گفته:« شرایط بسیار بی ثبات است.»

روز جمعه مقامات باشگاه بارسلونا از ویکتور والدس در مورد مخالفت و نارضایتی اش نسبت به برخی از مسئولیتهایی که برعهده اش قرار گرفته بود توضیح خواستند و معتقدند که والدس نسبت به این مسئولیتها احترامی قائل نیست.در این جلسه، پاتریک کلایورت، جوردی رورا و آئورلی آلتیمیرا حضور داشتند و کلایورت از والدس خواسته که از یک سری قوانین و مقررات که تا پیش از این پیروی نمی کرده، اطاعت کند و به او خاطرنشان کرده که این قوانین فقط مربوط به مسائل ورزشی نیست، بلکه مربوط به مسائل اجتماعی و وجهه باشگاه نیز هست.

کلایورت به والدس گفته که باید تیمش را با سیستم 3-3-4 به میدان بفرستند چرا که این  خط مشی و سبک کاری باشگاه است؛ این درحالی است که اخیرا والدس تیمش را با سیستم 2-4-4 می چید. در عین حال از او خواسته شده تا از بازیکنانی که اخیرا درترکیب تیمش استفاده نکرده استفاده کند و به دروازه بان سابق بارسا یادآوری شده که عملکرد او به نوعی مخالفت با سیاستهای باشگاه در عرصه ورزشی و اقتصادی به شمار می رود. بارسایی ها کمی قبل قرارداد ایلائیس موریبا را در فصل تابستان تمدید کرده و رقم هنگفتی را برای این کار پرداختند ولی این بازیکن در شب باخت بارسا مقابل اینترمیلان در لیگ جوانان اروپا نیمکت نشین بود. واکنش والدس به این انتقادات بسیار تند بود و او اعلام کرد که خط مشی خودش را دنبال می کند و گفته:« من روش و مسیری که به نظرم صحیح است را دنبال می کنم و باشگاه باید به من احترام بگذارد.» او در پاسخ به کلایورت گفته:« من خودم تیمم را می چینم.»

اینطور به نظر می رسد که سران بارسا از تصمیمات والدس عصبانی هستند؛ چرا که در بازی بارسلونا مقابل دورتموند در لیگ جوانان هم والدس در بین دو نیمه هر سه تعویض تیمش را انجام داد و کنراد دلافوئنته که بهترین بازیکن بارسا در زمین بود را بیرون کشید و بارسا در آن بازی مغلوب دورتموند شد. در عین حال به والدس یادآوری شده که باید به نیازهای تیم های پایه ای توجه کند؛ دقیقا همان طوری که بارسای بی به نیازهای تیم اصلی بارسلونا توجه می کند.

این انتقادات اصلا به مذاق والدس خوش نیامده است. از سوی دیگر سران بارسلونا از اینکه والدس جلسه تمرینی ای را برای عصر درنظر گرفته است راضی نیستند. چون معتقدند که با برگزاری جلسات تمرین در زمان عصر برخی از بازیکنان شانس حضور در کلاسهای تحصیلی شان را از دست می دهند و همین باعث گله گذاری والدین هایشان می شود.

دلیل دیگر خشم سران بارسا نسبت به والدس هم این است که تیم او برای بازی با اینتر در جام جوانان نیم ساعت دیر به ورزشگاه یوهان کرویف رسید، چون او در شهرک ورزشی مشغول سخنرانی برای بازیکنانش بود. درحالی که طبق قوانین تیمها باید دو ساعت و نیم قبل از آغاز مسابقه در استادیوم باشند و به خاطر همین تاخیر مقامات یوفا باشگاه کاتالان را جریمه کردند. کمی قبل از آن هم والدس به صورت رسانه ای انتقادات متعددی را مطرح کرده بود؛ از جمله اینکه نمی تواند ازاستادیوم برای تمرین دادن شاگردانش استفاده کند و این باعث ناراحتی سران باشگاه شده بود.

حالا مقامات باشگاه براین باورند که سه راهکار برای حل این مشکل وجود دارد: یکی اینکه والدس تا ساعاتی دیگر از سمتش استعفا دهد؛ دیگری اینکه بارتومئو با والدس صحبت کند و یا اینکه این ماجرا در مجمعی با حضور مقامات و مدیران باشگاه بررسی شود که سران باشگاه هیچ یک از این سه گزینه را رد نکرده اند.

6363